Навчальний діалог як метод формувального оцінювання результатів навчання школярів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/734693/
http://npo.kubg.edu.ua/article/view/276414 |
|
Title |
Навчальний діалог як метод формувального оцінювання результатів навчання школярів
Educational dialogue as a method of formative assessment of school students’ learning outcomes |
|
Creator |
Ващенко, Л.С.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education 57 Biological sciences in general |
|
Description |
У статті розглянуто використання навчального діалогу для організації формувального оцінювання та оцінювальних бесід. Мова йде про навчальний діалог як метод навчання, своєрідну форму міжособистісного спілкування, в якому відбувається обмін досвідом, відповідними знаннями та вміннями. Роль навчального діалогу в організації формувального оцінювання полягає у створенні навчального середовища, в якому в учнів формуються уміння міркувати та розв’язувати проблеми. Дослідження, проведене серед педагогів та учнів, дає підстави зробити висновок про те, що навчальний діалог використовується у вітчизняній шкільній практиці, проте для оцінювання результатів навчання натепер не знаходить широкого використання. Лише третина опитаних вчителів біології визнали, що для оцінювання результатів навчальної діяльності використовують діалоги. Половина педагогів, які взяли участь у дослідженні, вважають, що вони мають достатньо знань та практики для організації оцінювання. Навчальні діалоги передбачають уміння учнів ставити запитання. Це уміння демонструє рівень усвідомлення учнем навчального матеріалу і пов’язане з пошуком і обробкою інформації. Однак лише третина педагогів погодилися з тим, що вони оцінюють уміння учнів формулювати запитання. Половина вчителів біології вважають, що в їхній педагогічній практиці відсутнє оцінювання уміння учнями ставити запитання. Більшість учнів переконані, що такої практики в школі не існує. Результати опитування свідчать про різницю в поглядах педагогів та учнів на оцінювання під час навчальних діалогів.
The article discusses the use of educational dialogue for the organization of formative assessment and assessment discussions. We are talking about educational dialogue as a teaching method, a kind of interpersonal communication in which experience, relevant knowledge and skills are exchanged. The role of educational dialogue in the organization of formative assessment is to create an educational environment in which students develop the ability to reason and solve problems. The research conducted among teachers and students gives reason to conclude that educational dialogue is used in domestic school practice, but it is not widely used for evaluating learning results. Only a third of the interviewed biology teachers admitted that they use dialogues to evaluate the results of educational activities. Half of the teachers who took part in the study believe that they have enough knowledge and practice to organize the assessment. Educational dialogues involve students' ability to ask questions. This skill demonstrates the student's level of awareness of the educational material and is related to the search and processing of information. However, only a third of teachers agreed that they assess students' ability to formulate questions. Half of the biology teachers believe that in their pedagogical practice there is no assessment of students' ability to ask questions. Most students are also convinced that such practice does not exist at school. The results of the survey indicate a difference in the views of teachers and students on assessment during educational dialogues. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/734693/1/276414-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-637281-1-10-20230401.pdf
- Ващенко, Л.С. (orcid.org/0000-0002-0637-2142 <http://orcid.org/0000-0002-0637-2142>) (2023) Educational dialogue as a method of formative assessment of school students’ learning outcomes Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1 (74). pp. 105-113. ISSN 1609-8595 |
|