Record Details

Показники та критерії оцінювання рівня академічної доброчесності здобувачів вищої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734675/
http://www.cit-journal.com.ua/index.php/cit/article/view/389
10.36910/6775-2524-0560-2022-49-06
 
Title Показники та критерії оцінювання рівня академічної доброчесності здобувачів вищої освіти
Indicators and criteria for assessing the level of academic integrity of higher education applicants
 
Creator Козубцов, І.М.
Сілко, О.В.
Козубцова, Л.М.
Лукашенко, В.В.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
02 Бібліотечна справа
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У науковій статті обґрунтовано показники академічної доброчесності здобувачів вищої освіти. Відповідно до кожного показника академічної доброчесності запропоновано математичні критерії оцінювання їх рівня. Запропоновано додатково можливість обчислювати інтегральний показник академічної доброчесності здобувачів вищої освіти. Встановлено міждисциплінарний зв’язок академічної доброчесності з культурологічною характеристикою здобувачів вищої освіти. Наукова новизна. Вперше запропоновано окремі показники та критерії оцінювання рівня академічної доброчесності здобувачів вищої освіти. Практичне значення. На основі одержаних показників та критеріїв можна розробити методику оцінювання рівня академічної доброчесності здобувачів вищої освіти.
The scientific article substantiates the indicators of academic integrity of applicants for higher education. According to each indicator of academic integrity, mathematical criteria for assessing their level are proposed. Additionally, it is proposed to calculate integral index of academic integrity of applicants of higher education. An interdisciplinary connection between academic integrity and the cultural characteristics of applicants for higher education has been established. Scientific novelty. For the first time, separate indicators and criteria for assessing the level of academic integrity of applicants for higher education have been proposed. Practical significance. Based on the obtained indicators and criteria, a methodology for assessing the level of academic integrity of applicants for higher education can be developed.
 
Publisher Луцький національний технічний університет
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734675/1/389-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-1287-1-10-20221218.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>), Сілко, О.В. (orcid.org/0000-0001-6605-6945 <http://orcid.org/0000-0001-6605-6945>), Козубцова, Л.М. (orcid.org/0000-0002-7866-8575 <http://orcid.org/0000-0002-7866-8575>) and Лукашенко, В.В. (orcid.org/0000-0002-8898-2269 <http://orcid.org/0000-0002-8898-2269>) (2022) Indicators and criteria for assessing the level of academic integrity of higher education applicants Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво (49). pp. 38-47. ISSN 2524-0552
10.36910/6775-2524-0560-2022-49-06
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.36910/6775-2524-0560-2022-49-06