Record Details

Тенденції у освітньо-науковому просторі: проблеми та ризики

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734668/
http://visnikkrnu.kdu.edu.ua/statti/2022_1_5.pdf
10.32782/1995-0519.2022.1.5
 
Title Тенденції у освітньо-науковому просторі: проблеми та ризики
Trends in the educational and scientific space: problems and risks
 
Creator Козубцов, І.М.
Бескровний, О.
Козубцова, Л.М.
Палагута, А.
Мироненко, О.
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Мета статті полягає у виявленні ключових тенденцій у освітньо-науковому просторі з оглядом їх проблем та ризиків. В статті проаналізовано за останні 30 років стійкі тенденції у освітньо-науковому просторі України та ближнього зарубіжжя. Вивчено думки окремих дослідників, що становлять меншість. На підставі цих думок виявлено негативні тенденції, які згруповано в сім ключових напрямки. Ці напрямки охоплюють освітньо-науковий простір України. Тотальний «вірус цифровізації» і необізнаність окремих дослідників-популістів сприяли впровадженню науково не обґрунтованих рішень. Представлене дослідження не вичерпує всіх аспектів зазначеної проблеми. Теоретичні результати, що одержані в процесі наукового пошуку, становлять підґрунтя для подальшого її вивчення та врахуванні при виборі нових рішень у науково-освітньому просторі. Наукова новизна роботи полягає в тому, що виявлено складну багатоаспектну проблему вибору науково обґрунтованої стратегії цифровізації життя, виробництва і освіти, яка дозволила б використовувати всі величезні переваги комп’ютера і уникнути більшу частину ризиків.
Повторність досліджень підтверджується аналізом обраних цитованих джерел наукових виданнях. Для вирішення поставлених завдань використовувалися теоретичні методи дослідження: методи історичного аналізу для аналізу й узагальнення наукової літератури за проблемою роботи; метод структурно-генетичного аналізу та синтезу, при уточненні об’єкту та предмету дослідження; метод аналітично-порівняльного аналізу при аналітично-порівняльному оцінюванні новизни результатів дослідження; синтез та узагальнення – для обґрунтування методологічних і методичних основ дослідження; узагальнення – для формулювання висновків і рекомендацій щодо результативності.
В статті проаналізовано за останні 30 років стійкі тенденції у освітньо-науковому просторі України та ближнього зарубіжжя. Вивчено думки окремих дослідників, що становлять меншість На підставі цих думок виявлено негативні тенденції, які згруповано в сім ключових напрямки. Ці напрямки охоплюють освітньо-науковий простір України. Тотальний «вірус цифровізації» і не обізнаність окремих дослідників-популістів сприяли впровадженню науково не обґрунтованих рішень. Представлене дослідження не вичерпує всіх аспектів зазначеної проблеми.
Наукова новизна роботи полягає в тому, що виявлено складну багатоаспектну проблему вибору науково обґрунтованої стратегії цифровізації життя, виробництва і освіти, яка дозволила б використовувати всі величезні переваги комп’ютера і уникнути більшу частину ризиків.
Теоретичні результати, що одержані в процесі наукового пошуку, становлять підґрунтя для подальшого її вивчення та врахуванні при виборі нових рішень у науково-освітньому просторі.
Стратегія розвиту цифрової економіки в освітньо-наукового простору полягає у вирішенні комплексу проблем сучасного стану системи освіти, науки та фінансування. На освіті та науці зі сторони держави економити не можна.
Purpose. The purpose of the article is to identify key trends in the educational and scientific space with an overview of their problems and risks.
Methodology. The repetition of research is confirmed by the analysis of selected cited sources in scientific publications. To solve the tasks set, theoretical research methods were used: methods of historical analysis for the analysis and generalization of scientific literature on the problem of work; the method of structural and genetic analysis and synthesis, when clarifying the object and subject of research; the method of analytical and comparative analysis in the analytical and comparative assessment of the novelty of research results; synthesis and generalization – to substantiate the methodological and methodological foundations of research; generalization-for formulating conclusions and recommendations on performance.
Results. The article analyzes stable trends in the educational and scientific space of Ukraine and neighboring countries over the past 30 years. The opinions of individual researchers who make up a minority are studied based on these opinions, negative trends are identified, which are grouped into seven key areas. These areas cover the educational and scientific space of Ukraine. The total “digitalization virus” and the lack of awareness of individual populist researchers contributed to the introduction of scientifically unsubstantiated solutions. The presented study does not exhaust all aspects of this problem.
Originality. The scientific novelty of the work lies in the fact that a complex multidimensional problem of choosing a scientifically based strategy for digitalizing Life, Production and education is revealed, which would allow us to use all the huge advantages of a computer and avoid most of the risks.
Practical value. The theoretical results obtained in the process of scientific research form the basis for its further study and consideration when choosing new solutions in the scientific and educational space.
Conclusions. The strategy for the development of the digital economy in the educational and scientific space is to solve a complex of problems of the current state of the Education, Science and financing system. It is impossible to save money on education and science on the part of the state. References 19.
 
Publisher КрНУ
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734668/1/2022_1_5.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>), Бескровний, О. (orcid.org/0000-0001-7191-7957 <http://orcid.org/0000-0001-7191-7957>), Козубцова, Л.М. (orcid.org/0000-0002-7866-8575 <http://orcid.org/0000-0002-7866-8575>), Палагута, А. (orcid.org/0000-0002-5917-6874 <http://orcid.org/0000-0002-5917-6874>) and Мироненко, О. (orcid.org/0000-0002-3763-5478 <http://orcid.org/0000-0002-3763-5478>) (2022) Trends in the educational and scientific space: problems and risks Transactions of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskyi National University, 1 (132). pp. 40-48. ISSN 1995–0519
10.32782/1995-0519.2022.1.5
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32782/1995-0519.2022.1.5