Record Details

Систематизація підходів до навчання здобувачів вищої освіти в «цифровому освітньо-науковому середовищі»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734647/
http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/3366
10.52058/2786-5274-2023-1(15)-374-384
 
Title Систематизація підходів до навчання здобувачів вищої освіти в «цифровому освітньо-науковому середовищі»
Systematization of approaches to teaching higher education applicants in the "digital educational and scientific environment"
 
Creator Козубцов, І.М.
Козубцова, Л.М.
Палагута, А.М.
Сновида, В.Є.
Сухомлинова, О.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
1 Philosophy. Psychology
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті узагальнено результати попередніх досліджень та публікацій щодо систематизації відомих та перспективних підходів до навчання людини в «цифровому освітньо-науковому середовищі» закладу вищої освіти. Актуальність представленого дослідження полягає в необхідності перегляду відповідності теоретико-методологічних підходів до навчання в системі вищої освіти та доповненні новими підходами, які адекватні сучасним реаліям «цифрового» суспільства. Сукупність основоположних педагогічних підходів, що сформувалися в попередні епохи, не достатньо враховують сучасні процеси, що відбуваються в результаті впровадження концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України. У наші дні використання кіберпростору, як освітнього середовища, каналу навчальних, освітніх комунікацій стало звичним явищем. З’ясовано, що на даний час із відомих підходів до навчання в педагогіці, які складають теоретичну основу навчання в системі вищої освіти, лише інформаційний підхід враховує специфіку інформаційного суспільства. Слід зазначити, що цю особливість «цифрового» суспільства не враховує достатньою мірою жоден з перелічених педагогічних підходів. В цьому зв'язку доцільним є доповнити базову сукупність педагогічних підходів, що становить теоретичну основу навчання в системі вищої освіти новий – кіберонтологічним підходом. Основна роль кіберонтологічного підходу полягає у регулюванні розвитку особистості та життєдіяльності людини в кіберпросторі з врахуванням сучасних умов та тенденцій виховання, а також ближніх та далеких перспектив еволюції людства, соціалізації. Застосування кіберонтологічного підходу вбачає за мету узагальнити та систематизувати знання у галузі застосування сучасних інформаційно-комунікаційних, комп’ютерних, цифрових, електронних та інтернет-технологій у системі освіти, які стали актуальними для сучасного «цифрового» суспільства. У зв'язку з цим, до раніше відомих педагогічних підходів, запропоновано активно використовувати новий кіберонтологічний підхід.
The article summarizes the results of previous research and publications on the systematization of well-known and promising approaches to human education in the "digital educational and scientific environment" of higher education institutions. The relevance of the presented research lies in the need to review the compliance of theoretical and methodological approaches to teaching in the higher education system and supplement it with new approaches that are adequate to the modern realities of a "digital" society. The set of fundamental pedagogical approaches formed in previous epochs does not sufficiently take into account the current processes occurring as a result of the introduction of the concept of development of the digital economy and society in Ukraine. Nowadays, the use of cyberspace as an educational environment, a channel of educational and educational Communications has become commonplace. It is found out that currently, of the known approaches to teaching in pedagogy, which form the theoretical basis of teaching in the higher education system, only the information approach takes into account the specifics of the information society. It should be noted that this feature of the "digital" society is not sufficiently taken into account by any of the listed pedagogical approaches. In this regard, it is advisable to supplement the basic set of pedagogical approaches that form the theoretical basis of teaching in the higher education system with a new cyberontological approach. The main role of the cyberontological approach is to regulate the development of personality and human life in cyberspace, taking into account modern conditions and trends of education, as well as near and far prospects for human evolution and socialization. The application of the cyberontological approach aims to generalize and systematize knowledge in the field of application of modern information and Communication, Computer, digital, electronic and internet technologies in the education system, which have become relevant for modern "digital" society. In this regard, it is proposed to actively use a new cyberontological approach to previously known pedagogical approaches.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734647/1/3366-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-3386-1-10-20230116.pdf
- Козубцов, І.М. (orcid.org/0000-0002-7309-4365 <http://orcid.org/0000-0002-7309-4365>), Козубцова, Л.М. (orcid.org/0000-0002-7866-8575 <http://orcid.org/0000-0002-7866-8575>), Палагута, А.М. (orcid.org/0000-0002-5917-6874 <http://orcid.org/0000-0002-5917-6874>), Сновида, В.Є. (orcid.org/0000-0002-5539-2588 <http://orcid.org/0000-0002-5539-2588>) and Сухомлинова, О.В. (orcid.org/0000-0001-7592-7255 <http://orcid.org/0000-0001-7592-7255>) (2023) Systematization of approaches to teaching higher education applicants in the "digital educational and scientific environment" «Наукові інновації та передові технології» (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»), 1 (15). pp. 374-384. ISSN 2786-5274
10.52058/2786-5274-2023-1(15)-374-384
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.52058/2786-5274-2023-1(15)-374-384