Record Details

Теоретичне обґрунтування дидактичної моделі формування природничо-наукової компетентності учнів 7-9 класів в освітньому процесі з біології і хімії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734571/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-br-za-2022-rik/
 
Title Теоретичне обґрунтування дидактичної моделі формування природничо-наукової компетентності учнів 7-9 класів в освітньому процесі з біології і хімії
Theoretical substantiation of the didactic model of formation of natural and scientific competence of students of grades 7-9 in the educational process of biology and chemistry
 
Creator Коршевнюк, Т. В.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
54 Chemistry.
57 Biological sciences in general
 
Description Зазначено конструкт дидактичної моделі формування природничо-наукової компетентності учнів гімназії в процесі навчання біології і хімії. Наведено характеристику концептуального, змістового, процесуального результативного блоків моделі.
The article presents the construct of a didactic model for the formation of natural science competence of gymnasium students in the process of teaching biology and chemistry. The characteristics of the conceptual, content, procedural and effective blocks of the model are given.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734571/1/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BA%D0%B0%202%20%D0%90%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96-134-135.pdf
- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808 <http://orcid.org/0000-0003-0430-5808>) (2022) Theoretical substantiation of the didactic model of formation of natural and scientific competence of students of grades 7-9 in the educational process of biology and chemistry In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 134-135. ISBN 978-966-644-627-8