Approaches to the using of virtual reality learning environment for general school
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/734492/
https://ito.vspu.net/konferenc/konf_digital_education/2022/Soroko.pdf |
|
Title |
Approaches to the using of virtual reality learning environment for general school
Підходи до використання навчального середовища віртуальної реальності для загальної школи |
|
Creator |
Soroko, Nataliia
|
|
Subject |
004.94 Simulation
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The article is devoted to approaches to the use of virtual educational environment in general education institutions. The aim of the study is to identify the main approaches to the use of virtual educational environment in secondary school. A virtual learning environment is a powerful way to improve on-demand education in a secondary school. The main approaches to the use of virtual learning environment in the educational process are inquiry-based approach, problem-based learning, blended learning, flipped learning, mobile learning. It is important to choose students' virtual reality tools, write instructions for them, clearly explain the tasks of their use, advising students if they do not understand the use of tools. Prospects for further research are the creation of guidelines for the implementation of these approaches in the educational process using a virtual educational environment.
Стаття присвячена підходам щодо використання віртуального освітнього середовища у закладах загальної освіти. Метою дослідження є виокремлення основних підходів використання віртуального освітнього середовища в загальноосвітній школі. Зроблені висновки, що Віртуальне навчальне середовище – це потужний спосіб покращити навчання на вимогу в середній школі. Основними підходами до використання віртуального навчального середовища в освітньому процесі є запитальний підхід, проблемне навчання, змішане навчання, перевернуто навчання, мобільне навчання. Важливо вибрати інструменти віртуальної реальності учнів, написати до них інструкції, чітко пояснити завдання їх використання, порадивши учням, якщо вони не розуміють використання інструментів. Перспективами подальших досліджень є створення методичних рекомендацій щодо реалізації цих підходів у навчально-виховному процесі з використанням віртуального освітнього середовища. |
|
Publisher |
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/734492/1/Soroko_%D0%92%D1%96%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8F.pdf
- Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564 <http://orcid.org/0000-0002-9189-6564>) (2022) Approaches to the using of virtual reality learning environment for general school In: Матеріали всеукраїнської вебконференції «Теорія і практика цифрового навчання в сучасних закладах освіти» (присвячується 110-річчю Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського) Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, м. Вінниця, Україна. |
|