Підготовка фахівців на основі SMART-комплексів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/734259/
https://iftomm.ho.ua/docs/SE-2022.pdf#page=94 |
|
Title |
Підготовка фахівців на основі SMART-комплексів
Training of specialists on the base of SMART complexes |
|
Creator |
Гуржій, А.М.
Радкевич, В.О. Зайчук, В.О. Пригодій, Микола Анатолійович |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Створення та використання SMART-комплексів обумовлені необхідністю підвищення якості підготовки майбутніх фахівців в умовах цифровізації суспільства. Методика розроблення SMART-комплексів для підготовки фахівців охоплює шість етапів: організаційно-цільовий (визначення основної мети, проміжних цілей засвоєння навчального матеріалу та аналіз стану забезпечення інтернетом); змістовий (визначення структури, змісту і наповнення блоків навчальних матеріалів); структурний (здійснення візуалізації навчального матеріалу, створення відео, анімації, 3D-моделей, графічних ілюстрацій); проєктувальний (розроблення мультимедійного навчального матеріалу, його розміщення у бібліотеці та монтування в електронний підручник, створення інтерактивних тестових файлів); узагальнювальний (розміщення електронного підручника в динамічному компоненті SMART-комплексу для підготовки фахівців (це може бути Google Classroom, Google-блог, Wix.com, Moodle та ін.)); процесуальний (надання доступу майбутнім фахівцям до користування SMART-комплексом після розміщення у мережі).
The creation and use of SMART-complexes is due to the need to improve the quality of training of future specialists in the conditions of digitalization of society. The methodology for developing SMART-complexes for the training of specialists includes six stages: organizational and target (determination of the main goal, intermediate goals of learning the educational material and analysis of the state of Internet provision); content (determining the structure, content and content of blocks of educational materials); structural (visualization of educational material, creation of videos, animations, 3D models, graphic illustrations); design (developing multimedia educational material, placing it in the library and mounting it in an electronic textbook, creating interactive test files); generalizing (placing an electronic textbook in a dynamic component of the SMART complex for training specialists (it can be Google Classroom, Google blog, Wix.com, Moodle, etc.)); procedural (providing access to future specialists to use the SMART complex after placement in the network). |
|
Publisher |
ХНУ
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/734259/1/SE-2022_Pryhodii.pdf
- Гуржій, А.М. (orcid.org/0000-0001-6923-0830 <http://orcid.org/0000-0001-6923-0830>), Радкевич, В.О. (orcid.org/0000-0002-9233-5718 <http://orcid.org/0000-0002-9233-5718>), Зайчук, В.О. (orcid.org/0000-0003-3459-0056 <http://orcid.org/0000-0003-3459-0056>) and Пригодій, Микола Анатолійович (orcid.org/0000-0001-5351-0002 <http://orcid.org/0000-0001-5351-0002>) (2021) Training of specialists on the base of SMART complexes In: Наука та освіта : зб. пр. ХVІ Міжнар. наук. конф., 4–11 січня 2022 р., м. Хайдусобосло, Угорщина ХНУ, м. Хмельницький, Україна, pp. 93-97. ISBN 978-966-330-403-8 |
|