Record Details

Дистанційне навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку: реалії та перспективи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734303/
https://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/68
 
Title Дистанційне навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку: реалії та перспективи
Distance learning of students with intellectual disabilities: realities and prospects
 
Creator Чеботарьова, О. В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті розкривається актуальність проблеми організації дистанційного навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку в умовах запровадження карантину внаслідок пандемії COVID-19. Представлено аналіз літературних джерел, нормативних документів та сучасних вітчизняних досліджень щодо проблем організації дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами та перспектив їх вирішення. Охарактеризовано проблеми організації, навчально-методичного забезпечення дистанційного навчання, необхідність створення системи навчальних ресурсів для учнів; наявність певних психофізичних обмежень у дітей зі складними порушеннями розвитку.
Окреслено вагомість інформаційно-комунікаційних технологій для дистанційного навчання учнів з особливими освітніми потребами: можливість подолання просторових та часових обмежень, розширення меж навчання та супроводу, можливість навчання в індивідуальному темпі; участь дітей у заходах різного формату тощо. Репрезентовано актуальний навчально-методичний посібник «Порадник батькам: практичні рекомендації під час дистанційного навчання дітей з інтелектуальними порушеннями» (2020 р.), який висвітлює питання організації, забезпечення методичного супроводу он-лайн навчання дітей в домашніх умовах; представляє покрокові інструкції та пам’ятки щодо адаптації та подачі навчального матеріалу, важливі корекційні прийоми, дотримання яких сприятиме підвищенню ефективності освітнього процесу учнів з порушеннями інтелектуального розвитку. Особлива увага приділяється необхідним психолого-педагогічним умовам та правилам організації дистанційного навчання: психологічному налаштуванню учнів до нового розпорядку дня, максимальному урахуванні індивідуальних психофізичних можливостей дітей, вирішенню технічних питань щодо забезпечення навчання в домашньому освітньому просторі, використанню різних способів передачі інформації та ін. Автором представлено алгоритмічні кроки та практичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання учнів з порушеннями інтелектуального розвитку на початковому етапі його реалізації. Акцентується увага на перспективі подальшого дослідження з окресленої проблематики.
The article reveals the urgency of the problem of organizing distance learning for children with intellectual disabilities in the conditions of quarantine due to the COVID-19 pandemic. The analysis of literature sources, normative documents and modern domestic researches concerning problems of the organization of distance learning of pupils with special educational needs and prospects of their decision is presented. The problems of organization, educational and methodical support of distance learning, the need to create a system of educational resources for students, psychophysical limitations in children with complex developmental disorders are described. The importance of information and communication technologies for distance learning of students with special educational needs is outlined: the possibility of overcoming spatial and temporal limitations, expanding the boundaries of learning and support, the possibility of learning at an individual pace; participation in events of various formats, etc. An up-to-date educational and methodological manual "Parents' Guide: Practical Recommendations for Distance Learning of Children with Intellectual Disabilities" (2020) is presented. It covers issues of organization, providing methodological support for online learning of children at home; step-by-step instructions and memos on the adaptation and presentation of educational material, important corrective techniques, compliance with which will increase the effectiveness of the educational process of students with intellectual disabilities. Particular attention is paid to the necessary psychological and pedagogical conditions and rules of distance learning. They are psychological adjustment of students to the new agenda, individual psychophysical capabilities of children, technical problems to ensure learning in home educational space, different methods of information transfer and others. The author presents algorithmic steps and practical recommendations for the organization of distance learning for students with intellectual disabilities at the initial stage of its implementation. Prospects for further research on the outlined issues are presented.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734303/1/%D0%A7%D0%B5%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%9E.%D0%92._%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>) (2021) Distance learning of students with intellectual disabilities: realities and prospects Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (102). pp. 20-30. ISSN 2312-2781