Фактори / чинники навколишнього середовища в освіті
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/734184/
|
|
Title |
Фактори / чинники навколишнього середовища в освіті
Environmental factors / factors in education |
|
Creator |
Литовченко, С.В.
|
|
Subject |
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
|
|
Description |
Сьогодні у контексті освіти дітей з особливими потребами, зокрема публікаціях, які висвітлюють нові підходи до визначення особливих освітніх потреб (труднощів), часто використовується термін «фактори навколишнього середовища» («чинники навколишнього середовища»). Розглянемо, що являють собою «фактори навколишнього середовища» і чому це важливо на прикладі дітей з порушеннями слуху. Наразі у спеціальній педагогіці на часі відмова від «медичної моделі розуміння освітніх потреб», за якої основна увага зосереджується на діагнозі, потреби дитини визначаються орієнтуючись переважно на тип та ступінь порушення (відповідно приймається, що діти з діагнозом «глухота» матимуть «однакові потреби» під час навчання у школі). На противагу «медичній» виступає «соціальна модель визначення освітніх потреб», що передбачає більшою мірою врахування індивідуальних особливостей розвитку дитини, а також «факторів навколишнього середовища», які мали вплив упродовж усього попереднього життя дитини та характеризують оточення зараз.
Today, the term "environmental factors" is often used in the context of the education of children with special needs, in particular, in publications that highlight new approaches to the definition of special educational needs (difficulties). Let's consider what "environmental factors" are and why it is important using the example of children with hearing impairment. Currently, in special pedagogy, it is time to abandon the "medical model of understanding educational needs", in which the main attention is focused on the diagnosis, the needs of the child are determined based mainly on the type and degree of impairment (accordingly, it is accepted that children with a diagnosis of "deafness" will have "the same needs" during school). In contrast to the "medical" model, there is a "social model of determining educational needs", which involves taking into account to a greater extent the individual characteristics of the child's development, as well as "environmental factors" that had an impact throughout the child's previous life and characterize the environment now. |
|
Publisher |
Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Video
NonPeerReviewed |
|
Format |
video
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/734184/1/%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A1%D0%92_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%81_2022.mp4
- Литовченко, С.В. (orcid.org/0000-0003-0001-4667 <http://orcid.org/0000-0003-0001-4667>) (2022) Environmental factors / factors in education [Video] |
|