Record Details

Компетентнісний підхід до збагачення в учнів 3-4 класів словникового запасу з української мови в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин : методичний посібник

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734154/
https://undip.org.ua/library/kompetentnisnyy-pidkhid-do-zbahachennia-v-uchniv-3-4-klasiv-slovnykovoho-zapasu-z-ukrainskoi-movy-v-zakladakh-zahalnoi-serednoi-osvity-z-navchanniam-movamy-natsionalnykh-menshyn/
 
Title Компетентнісний підхід до збагачення в учнів 3-4 класів словникового запасу з української мови в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин : методичний посібник
A competent approach to enriching the vocabulary of 3-4 grade students from the Ukrainian language in institutions of general secondary education with teaching in the languages of national minorities: a methodological manual
 
Creator Шевчук, Л.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У методичному посібнику розглянуто теоретичні засади словникової роботи у процесі навчання української мови учнів початкової школи закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин, специфіку вивчення мови в умовах білінгвізму, уміщено міркування щодо оптимального словникового запасу здобувачів освіти. Описано зміст методики збагачення словникового запасу з української мови учнів 3-4 класів на засадах компетентнісного підходу та особливості організації відповідної навчальної діяльності учнів.
Методичний посібник буде корисним учителям, укладачам програм, авторам підручників та навчальних посібників з української мови для учнів закладів загальної середньої освіти із навчанням мовами національних меншин.
The methodological manual examines the theoretical principles of vocabulary work in the process of teaching Ukrainian language to elementary school students of general secondary education institutions with instruction in the languages of national minorities, the specifics of language learning in bilingualism, and considerations regarding the optimal vocabulary of students. The content of the methodology for enriching the Ukrainian language vocabulary of 3rd-4th grade students based on the competence approach and the peculiarities of the organization of the corresponding educational activity of the students are described.
The methodological guide will be useful to teachers, program developers, authors of textbooks and study guides on the Ukrainian language for students of general secondary education institutions with instruction in the languages of national minorities.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2022
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734154/1/%D0%9F%D0%9E%D0%A1%D0%86%D0%91%D0%9D%D0%98%D0%9A%20%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%9B%D0%9C_2022.pdf
Шевчук, Л.М. (orcid.org/0000-0002-4193-0971 <http://orcid.org/0000-0002-4193-0971>) (2022) A competent approach to enriching the vocabulary of 3-4 grade students from the Ukrainian language in institutions of general secondary education with teaching in the languages of national minorities: a methodological manual Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-623-0