Record Details

System of psychological and didactic tasks players in the educational process face in the paradigm “teachers – schoolchildren – parents” amid the Covid-19 pandemic

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/734136/
http://emdnaes.org.ua/index.php/Educ_Mod_discourse/article/view/87
10.37472/2617-3107-2021-4-03
 
Title System of psychological and didactic tasks players in the educational process face in the paradigm “teachers – schoolchildren – parents” amid the Covid-19 pandemic
Система психолого-дидактичних задач, які постають перед учасниками освітнього процесу в парадигмі «учителі – учні – батьки» в умовах пандемії Covid-19
 
Creator Topuzov, Oleg
Malykhin, Oleksandr Volodymyrovych
Aristova, Nataliia Oleksandrivna
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description The paper is aimed at substantiating the system of psychological and didactic tasks all the players in the educational process of general secondary schools (teachers, schoolchildren, parents) face in the paradigm “teachers – schoolchildren – parents” amid the Covid-19 pandemic. The current research is carried out within the framework of the project “Organization of Educational Process in the Content of Unpredicted Changes (the Covid-19 Pandemic): Comparative Analysis (Ukraine – EU countries)” (Registration No 0121U108690). The solutions of the determined within the research psychological and didactic tasks are targeted at inventing psychodidactic support for parents (possibly grandparents and other relatives) to be successfully used to prevent misunderstandings and even possible conflicts provoked by close communication and coexistence of people who belong to different generations (silent generation, baby boomers, generation X, millennials (generation Y) and generation Z) within the lockdown and the postpandemic period.
Статтю присвячено обґрунтуванню системи психолого-дидактичних задач, які постають перед усіма учасниками освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти (учителі, учні, батьки) у парадигмі «учителі – батьки – учні» в умовах пандемії Covid-19. Дослідження здійснювалося в межах проєкту «Організація освітнього процесу в умовах непрогнозованих впливів (пандемія Covid-19): порівняльний аналіз (Україна – країни ЄС)» (реєстраційний номер 0121U108690). Розв’язання психолого-дидактичних задач, визначених у дослідженні, спрямовано на створення психолого-дидактичного супроводу для батьків (бабусь, дідусів, інших родичів), який має слугувати усуненню непорозумінь або навіть конфліктних ситуацій, обумовлених тісним спілкуванням та співіснуванням людей, котрі є приналежними до різних поколінь (мовчазне покоління, бебі-бумери, покоління X, мілленіали (покоління Y) і покоління Z), під час режиму ізоляції та в постпандемічний період.
 
Publisher ТОВ «ВП «Едельвейс»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/734136/1/C%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_SYSTEM%20OF%20PSYCHOLOGICAL%20AND%20DIDACTIC%20TASKS.pdf
- Topuzov, Oleg (orcid.org/0000-0001-7690-1663 <http://orcid.org/0000-0001-7690-1663>), Malykhin, Oleksandr Volodymyrovych (orcid.org/0000-0001-6042-6298 <http://orcid.org/0000-0001-6042-6298>) and Aristova, Nataliia Oleksandrivna (orcid.org/0000-0002-0943-8039 <http://orcid.org/0000-0002-0943-8039>) (2021) System of psychological and didactic tasks players in the educational process face in the paradigm “teachers – schoolchildren – parents” amid the Covid-19 pandemic Education: Modern Discourses (4). pp. 23-31. ISSN 2617-3107
10.37472/2617-3107-2021-4-03
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.37472/2617-3107-2021-4-03