Schoolteachers-parents interactions amid distance and blended learning: two-year experience of overcoming negative influences of Covid-19 pandemic
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/734087/
http://journals.rta.lv/index.php/SIE/article/view/6858 10.17770/sie2022vol1.6858 |
|
Title |
Schoolteachers-parents interactions amid distance and blended learning: two-year experience of overcoming negative influences of Covid-19 pandemic
Взаємодія вчителів і батьків в умовах дистанційного та змішаного навчання: дворічний досвід подолання негативних впливів пандемії Covid-19 |
|
Creator |
Malykhin, Oleksandr Volodymyrovych
Aristova, Nataliia Oleksandrivna Kalinina, Liudmyla |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
The paper aims to show the shifts within the paradigm of schoolteachers-parents interactions amid distance and blended learning. The authors examine two-year experience of overcoming negative influence of the Covid-19 pandemic onto the system of general secondary school education. Two web-based questionnaires (for schoolteachers and for parents) were developed using Google Forms. The main objective is to get information from schoolteachers, on the one hand, and from parents, on the other hand, as for challenges they faced amid blended learning caused by the influence of the Covid-19 pandemic on the system of general secondary school education. The research methodology targeted at summarising theoretical issues on the topic and collecting empirical data comprises both the theoretical method of analysis and synthesis and the empirical method of web-based surveys. The research sample includes 2269 respondents (619 general secondary schoolteachers and 1650 parents) from different regions of Ukraine. As a general conclusion the researchers identified and substantiated the system of psychological and didactic tasks that are to be solved for harmonising further schoolteachers-parents interactions amid distance and blended learning caused by the Covid-19 pandemic. Moreover, the researchers do believe that the existing theoretical and methodological foundations of organising and providing the educational process at the stage of general secondary education are to be radically reviewed.
Мета статті – показати зміни в парадигмі взаємодії вчителів і батьків в умовах дистанційного та змішаного навчання. Досліджено дворічний досвід подолання негативного впливу пандемії Covid-19 на систему загальної середньої освіти України. Розроблено дві веб-анкети (для вчителів і для батьків) за допомогою Google Forms. Основна мета дослідження – отримати інформацію від учителів, з одного боку, та від батьків, з іншого, щодо викликів, з якими вони зіткнулися в умовах змішаного формату організації навчання, зумовлених пандемією Covid-19 на систему загальної середньої освіти. Методологія дослідження, яку було спрямовано на узагальнення теоретичних питань і збір емпіричних даних, поєднує метод аналізу й синтезу та метод онлайн-опитування. Вибірка дослідження – 2269 респондентів (619 учителів закладів загальної середньої освіти та 1650 батьків) з різних регіонів України. За результатами дослідження авторами визначено й обґрунтовано систему психолого-дидактичних завдань, які необхідно вирішити задля гармонізації подальшої взаємодії вчителів і батьків в умовах дистанційного та змішаного навчання, зумовленого пандемією Covid-19. Дослідники також зазначають, що існуючі теоретико-методологічні основи організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти потребують докорінного перегляду. |
|
Publisher |
Rezekne Academy of Technologies
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/734087/1/2022_SCHOOLTEACHERS-PARENTS%20INTERACTIONS%20AMID%20DISTANCE%20AND%20BLENDED%20LEARNING.pdf
- Malykhin, Oleksandr Volodymyrovych (orcid.org/0000-0001-6042-6298 <http://orcid.org/0000-0001-6042-6298>), Aristova, Nataliia Oleksandrivna (orcid.org/0000-0002-0943-8039 <http://orcid.org/0000-0002-0943-8039>) and Kalinina, Liudmyla (orcid.org/0000-0003-0534-6089 <http://orcid.org/0000-0003-0534-6089>) (2022) Schoolteachers-parents interactions amid distance and blended learning: two-year experience of overcoming negative influences of Covid-19 pandemic Society. Integration. Education. Proceedings of the International Scientific Conference. May 27th, 2022. Rezekne, 1. pp. 454-464. ISSN 1691-5887 10.17770/sie2022vol1.6858 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.17770/sie2022vol1.6858
|
|