Особливості прояву оціночної компетентності керівників шкіл в контексті реалізації механізмів самооцінки закладу загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/733984/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-br-za-2022-rik/ |
|
Title |
Особливості прояву оціночної компетентності керівників шкіл в контексті реалізації механізмів самооцінки закладу загальної середньої освіти
Features of the manifestation of evaluative competence of school managers in the context of the implementation of mechanisms for self-evaluation of an institution of general secondary education Особенности проявления оценочной компетентности руководителей школ в контексте реализации механизмов самооценки заведения общего среднего образования |
|
Creator |
Лукіна, Т.О.
|
|
Subject |
37.07 Management aspects of educational institutions
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Зазначено, що в ході дослідження підтверджено наявність статистично значущих відмінностей у думках керівників шкіл, залежно від їхнього віку, посади (директор та заступник директора) та терміну перебування на керівній посаді. Доведено, що розуміння освітніми менеджерами важливості ролі і місця механізму мотивації педагогів в структурі внутрішньої системи забезпечення якості освіти спричинює суттєвий вплив на формування ними адекватної оцінки вагомості очікуваних змін у якості функціонування закладу освіти. It was noted that the study confirmed the presence of statistically significant differences in the opinions of school leaders, depending on their age, position (principal and vice-principal) and tenure in a leadership position. It is proved that the understanding by educational managers of the importance of the role and place of the motivation mechanism of teachers in the structure of the internal system for ensuring of the education quality has a significant impact on the formation of an adequate assessment of the significance of the expected changes in the quality of the functioning of the educational institution. Отмечено, что в ходе исследования подтверждено наличие статистически значимых отличий в мнениях руководителей школ, в зависимости от их возраста, должности (директор и заместитель директора) и срока пребывания на руководящей должности. Доказано, что понимание образовательными менеджерами важности роли и места механизма мотивации педагогов в структуре внутренней системы обеспечения качества образования оказывает существенное влияние на формирование ими адекватной оценки значимости ожидаемых изменений в качестве функционирования учебного заведения. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/733984/1/%D0%9B%D1%83%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0_%D0%90%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%20%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%202022%20%D1%80%D1%96%D0%BA-213-214.pdf
- Лукіна, Т.О. (orcid.org/0000-0002-3802-6666 <http://orcid.org/0000-0002-3802-6666>) (2022) Features of the manifestation of evaluative competence of school managers in the context of the implementation of mechanisms for self-evaluation of an institution of general secondary education In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 213-214. ISBN 978-966-644-627-8 |
|