Record Details

Психологічні особливості використання соціальних медіа студентською молоддю в контексті розвитку громадянської компетентності

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733906/
http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/153
10.32782/psy-visnyk/2022.4.4
 
Title Психологічні особливості використання соціальних медіа студентською молоддю в контексті розвитку громадянської компетентності
Psychological features of social media usage by student youth in the context of the civic competence's development
 
Creator Остапенко, Ірина Віталіївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
 
Description У статті здійснено спробу вивчення особливостей та провідних мотивів використання молоддю соціальних медіа. Визначено складові, що входять в структуру громадянської компетентності (громадянські знання, громадянські настанови, громадянська відповідальність, громадянські уміння та навички, соціальні зв'язки, громадянська участь). Встановлені наступні особливості використання молоддю соціальних медіа: основним джерелом новин про події в країні/світі для молоді виступають такі соціальні медіа як Telegram, TikTok, Youtube, Twitter; найбільш релевантними з них молоді люди вважають Telegram, Instagram, TikTok; для людей з активною життєвою позицією найбільше підходять, на думку молоді, Telegram, Youtube, TikTok, Instagram. Виявлено, що не всі соціальні медіа мають однаковий потенціал для розвитку громадянської компетентності студентської молоді. Так, найбільш ефективно для цієї мети можуть використовуватися Facebook, Twitter та відеохостинг YouTube, також має досить високий потенціал використання месенджер Telegram, а найменший потенціал має месенджер Viber та соціальна мережа TikTok. Визначено дві групи мотивів (цільові та інструментальні) використання молоддю соціальних медіа для розвитку громадянської компетентності. Встановлено, що серед мотивів використання соціальних медіа провідну роль для студентської молоді відіграють: 1) самовираження та самоекспозиції – декларування власної громадянської позиції; 2) самоідентифікації з представниками соціальних груп, які мають спільні погляди на певні проблеми; 3) розширення уявлень про права та відповідальність громадян; 4) можливість обговорення соціально значущих та політико-правових проблем; 5) генерації ідей та відповідного контенту (пости/тексти, аудіоконтент та відеоконтент, комікси, меми) щодо соціально значущих та політико-правових проблем.
The article present an attempt to study the features and leading motives for use of social media by young people. The
components included in the structure of civic competence are defined (civic knowledge, civic guidelines, civic responsibility, civic skills and abilities, social ties, civic participation). The following features of the use of social media by young people have been established: social media such as Telegram, TikTok, Youtube, Twitter are the main source of news about events in the country/world for young people; young people consider Telegram, Instagram, and TikTok to be the most relevant of them; for people with an active lifestyle, Telegram, YouTube, TikTok, and Instagram are the most suitable, according to young people. It was found that not all social media have the same potential for developing the civic competence of student youth. So, Facebook, Twitter and video hosting YouTube can be used most effectively for this purpose, the Telegram messenger also has a fairly high potential for use, and the Viber messenger and the TikTok social network have the lowest potential.
The obtained results allowed to identify two groups of motives (target and instrumental) for the use of social media by young people for the development of civic competence. It is defined that among the motives for the use of social media by student youth a leading role belongs to: 1) self-expression and self-exposure – declaring one's own civic position; 2) self-identification with representatives of social groups who have common views on certain issues; 3) expanding ideas about the rights and responsibilities of citizens; 4) opportunity to discuss socially significant, political and legal issues; 5) generation of ideas and relevant content (posts / texts, audio and video content, comics, memes) on socially significant, political and legal issues.
 
Publisher Ужгородський національний університет
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733906/1/153-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-386-1-10-20230110.pdf
- Остапенко, Ірина Віталіївна (orcid.org/0000-0001-6710-5964 <http://orcid.org/0000-0001-6710-5964>) (2022) Psychological features of social media usage by student youth in the context of the civic competence's development Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія, 4. pp. 19-24. ISSN 2786-5010
10.32782/psy-visnyk/2022.4.4
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32782/psy-visnyk/2022.4.4