Record Details

Інтеграція фізичних і техніко-технологічних знань як засіб розвитку креативного мислення учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733892/
https://undip.org.ua/library/anotovani-rezultaty-naukovo-doslidnoi-roboty-instytutu-pedahohiky-br-za-2022-rik/
 
Title Інтеграція фізичних і техніко-технологічних знань як засіб розвитку креативного мислення учнів
Integration of physical and technical-technological knowledge as a means of developing students' creative thinking
 
Creator Ляшенко, О.І.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
53 Physics
 
Description В тезах розглянуто креативний потенціал інтеграції фізичних і техніко-технологічних знань. Методичний аспект проблеми інтеграції фізичних і техніко-технологічних знань у навчанні фізики полягає у системному доборі завдань, які б органічно доповнювали зміст предметів природничої і технологічної освітніх галузей і націлювали учнів на вміння застосовувати набуті знання в практичній діяльності.
The theses consider the creative potential of the integration of physical and technical-technological knowledge. The methodological aspect of the problem of integration of physical and technical-technological knowledge in the teaching of physics consists in the systematic selection of tasks that would organically complement the content of the subjects of natural and technological educational fields and aim students at the ability to apply the acquired knowledge in practical activities.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733892/1/LIASHENKO_%D0%90notovani_2022.pdf
- Ляшенко, О.І. (orcid.org/0000-0001-6885-5978 <http://orcid.org/0000-0001-6885-5978>) (2022) Integration of physical and technical-technological knowledge as a means of developing students' creative thinking In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інстититу педагогіки за 2022 рік Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 141-142. ISBN 978-966-644-627-8