Record Details

Теоретико-стратегічні орієнтири технологізації загальної середньої освіти у США: до постановки проблеми

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733881/
https://undip.org.ua/library/strong-pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-br-osvita-nbsp-strong-strong-2022-vyklyky-i-perspektyvy-v-umovakh-turbulentnosti-svitu-strong/
 
Title Теоретико-стратегічні орієнтири технологізації загальної середньої освіти у США: до постановки проблеми
Theoretical and strategic orientations of the technologicalization of general secondary education in the USA: before the problem statement
 
Creator Кравченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
 
Description Проаналізовано досвід освітньої системи США з технологізації освіти і навчання в розрізі застосування імерсивних технологій та доведено, що вони потенційно можуть стати основним інструментом в освіті найближчим часом. З’ясовано стан упровадження імерсивної платформи ENGAGE у Стенфордському університеті зокрема для розроблення віртуального навчального курсу «Віртуальні люди».
The experience of the educational system of the USA in the technologicalization of education and training in terms of the use of immersive technologies was analyzed and it was proved that they could potentially become the main tool in education in the near future. The status of the implementation of the ENGAGE immersive platform at Stanford University, in particular for the development of the virtual training course "Virtual People", was clarified.
 
Publisher Крок
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733881/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B8%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D1%83%20%D0%A1%D0%A8%D0%90_%D0%B4%D0%BE%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8.pdf
- Кравченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3350-4638 <http://orcid.org/0000-0003-3350-4638>) (2022) Theoretical and strategic orientations of the technologicalization of general secondary education in the USA: before the problem statement In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2022: виклики і перспективи в умовах турбулентності світу: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 4 листопада 2022 р.) Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 134-137. ISBN 978-617-692-729-7