Теоретико-стратегічні орієнтири технологізації загальної середньої освіти у США: до постановки проблеми
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/733881/
https://undip.org.ua/library/strong-pedahohichna-komparatyvistyka-i-mizhnarodna-br-osvita-nbsp-strong-strong-2022-vyklyky-i-perspektyvy-v-umovakh-turbulentnosti-svitu-strong/ |
|
Title |
Теоретико-стратегічні орієнтири технологізації загальної середньої освіти у США: до постановки проблеми
Theoretical and strategic orientations of the technologicalization of general secondary education in the USA: before the problem statement |
|
Creator |
Кравченко, Світлана Миколаївна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Проаналізовано досвід освітньої системи США з технологізації освіти і навчання в розрізі застосування імерсивних технологій та доведено, що вони потенційно можуть стати основним інструментом в освіті найближчим часом. З’ясовано стан упровадження імерсивної платформи ENGAGE у Стенфордському університеті зокрема для розроблення віртуального навчального курсу «Віртуальні люди».
The experience of the educational system of the USA in the technologicalization of education and training in terms of the use of immersive technologies was analyzed and it was proved that they could potentially become the main tool in education in the near future. The status of the implementation of the ENGAGE immersive platform at Stanford University, in particular for the development of the virtual training course "Virtual People", was clarified. |
|
Publisher |
Крок
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/733881/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B8%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D1%83%20%D0%A1%D0%A8%D0%90_%D0%B4%D0%BE%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B8.pdf
- Кравченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3350-4638 <http://orcid.org/0000-0003-3350-4638>) (2022) Theoretical and strategic orientations of the technologicalization of general secondary education in the USA: before the problem statement In: Педагогічна компаративістика і міжнародна освіта — 2022: виклики і перспективи в умовах турбулентності світу: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції (Київ, 4 листопада 2022 р.) Крок, м. Київ, Україна - м. Тернопіль, Україна, pp. 134-137. ISBN 978-617-692-729-7 |
|