Record Details

Організаційно-функціональні моделі інклюзивно-ресурсних центрів в умовах децентралізації (з досвіду роботи)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732630/
 
Title Організаційно-функціональні моделі інклюзивно-ресурсних центрів в умовах децентралізації (з досвіду роботи)
Organizational and functional models of inclusive resource centers in conditions of decentralization (from work experience)
 
Creator Жук, Т.В.
Ілляшенко, Т.Д.
Каменщук, Т.Д.
Обухівська, Антоніна Григорівна
Якимчук, Г.В.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Методичний посібник підготовлено за результатами прикладного наукового дослідження «Психолого-педагогічні засади технологій супроводу дітей з особливими освітніми потребами у процесі їх соціальної інтеграції» (номер держреєстрації 0120U100465).
У посібнику висвітлюються актуальні питання діяльності інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) у процесі впровадження інклюзивної освіти дітей з особливими освітніми потребами (ООП) в Україні.
На основі вивчення досвіду роботи ІРЦ у різних регіонах України розглянуто оволодіння ними технологією визначення категорій освітніх труднощів дітей з ООП та рівнів їх підтримки в освітньому процесі. У зв’язку з новими для вітчизняної практики підходами до психолого-педагогічної діагностики порушено питання як удосконалення діагностичної діяльності ІРЦ, так і необхідності удосконалення впроваджуваних технологій, зокрема узгодження вітчизняних та зарубіжних засад, покладених у їхню основу.
Значна увага у посібнику приділена психолого-педагогічним технологіям, які можуть використовуватися ІРЦ у наданні послуг дітям з ООП та їхнім батькам. Зокрема, висвітлено актуальну сьогодні технологію дистанційної психолого-педагогічної допомоги дітям з мовленнєвими порушеннями, а також модель координованої системи корекційно-розвиткової допомоги дітям з порушеннями інтелектуального розвитку помірного ступеня.
Висвітлені у посібнику питання можуть становити інтерес, насамперед, для фахівців ІРЦ, методистів, практичних психологів і педагогів, які працюють в системі інклюзивної освіти, студентів відповідної спеціалізації, батьків.
The methodical manual was prepared based on the results of the applied scientific research "Psychological and pedagogical principles of technologies for accompanying children with special educational needs in the process of their social integration" (state registration number 0120U100465).
The manual reveals the actual issues of inclusive resource centers (IRC) in the process of implementing inclusive education for children with special educational needs (SEN) in Ukraine.
Based on the study of the experience of the IRC in different regions of Ukraine, their mastery of the technology of determining the categories of educational difficulties of children with disabilities and the levels of their support in the educational process was considered. In connection with approaches to psychological-pedagogical diagnostics that are new for domestic practice, the issue of improving the diagnostic activity of the IRC, as well as the need to improve the implemented technologies, in particular, the harmonization of domestic and foreign principles laid as a basis, was raised.
Considerable attention is paid in the manual to psychological and pedagogical technologies that can be used by IRC in providing services to children with SEN and their parents. In particular, the current technology of remote psychological and pedagogical assistance to children with speech disorders, as well as a model of a coordinated system of corrective and developmental assistance to children with moderate intellectual development disorders, is highlighted.
The questions covered in the manual may be of interest, first of all, to specialists of the IRC, methodologists, practical psychologists and teachers who work in the system of inclusive education, students of the relevant specialization, and parents.
 
Publisher Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи

 
Contributor Обухівська, Антоніна Григорівна
Ілляшенко, Тамара Дмитрівна
 
Date 2022
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732630/1/Organization%20models%20IRC.pdf
Жук, Т.В. (orcid.org/0000-0002-7771-1324 <http://orcid.org/0000-0002-7771-1324>), Ілляшенко, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-5954-6177 <http://orcid.org/0000-0002-5954-6177>), Каменщук, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-6231-8749 <http://orcid.org/0000-0002-6231-8749>), Обухівська, Антоніна Григорівна (orcid.org/0000-0002-2868-8834 <http://orcid.org/0000-0002-2868-8834>) and Якимчук, Г.В. (orcid.org/0000-0003-1272-6290 <http://orcid.org/0000-0003-1272-6290>) (2022) Organizational and functional models of inclusive resource centers in conditions of decentralization (from work experience) , м. Київ, Україна. ISBN 978-617-7118-38-0