Teaching Foreign Language Professional Communication using Augmented Reality Elements
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/733737/
http://doi.org/10.5220/0010927700003364 10.5220/0010927700003364 |
|
Title |
Teaching Foreign Language Professional Communication using Augmented Reality Elements
Навчання іншомовного професійного спілкування з використанням елементів доповненої реальності |
|
Creator |
Amelina, Svitlana M.
Tarasenko, Rostyslav O. Semerikov, Serhiy O. Kazhan, Yuliya M. |
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
004.92 Computer graphics 378 Higher education. Universities. Academic study 81 Linguistics and languages |
|
Description |
The article deals with the analysis of the possibilities of AR-technology application for the development of foreign language professional communication skills when students learn a foreign language (on the example of German). The advantages of using AR-technology in this process are defined, namely: the possibility of involving different channels of information perception, the integrity of the representation of the object under study, and detailing its individual structural elements if necessary, more efficient acquisition of the domain terminological vocabulary, and the development of foreign-language communicative skills. It is shown that QR codes can be easily and affordably used to retrieve information about the object of study from public internet sources. The use of AR elements in the process of learning a foreign language, in the form of virtual excursions, is proposed. The results of a survey of students after the virtual excursions are presented. The technological and didac tic requirements for organising vocational foreign language studies using AR-technology have been determined.
Стаття присвячена аналізу можливостей застосування AR-технології для розвитку навичок іншомовного професійного спілкування під час вивчення студентами іноземної мови (на прикладі німецької мови). Визначено переваги використання AR-технології у цьому процесі, а саме: можливість залучення різних каналів сприйняття інформації, цілісність представлення об'єкта, що вивчається, та деталізація його окремих структурних елементів за необхідності, більш ефективне засвоєння термінологічної лексики предметної галузі, розвиток іншомовних комунікативних навичок. Показано, що QR-коди можуть бути легко та доступно використані для отримання інформації про об'єкт дослідження з загальнодоступних інтернет-джерел. Запропоновано використання елементів доповненої реальності в процесі вивчення іноземної мови, у вигляді віртуальних екскурсій. Представлено результати опитування студентів після проведення віртуальних екскурсій. Визначено технологічні та дидактичні вимоги до організації навчання іноземної мови професійного спрямування з використанням AR-технологій. |
|
Publisher |
SciTePress
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/733737/1/Teaching%20Foreign%20Language%20Professional%20Communication%20using%20Augmented%20Reality%20Elements.pdf
- Amelina, Svitlana M. (orcid.org/0000-0002-6008-3122 <http://orcid.org/0000-0002-6008-3122>), Tarasenko, Rostyslav O. (orcid.org/0000-0001-6258-2921 <http://orcid.org/0000-0001-6258-2921>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) and Kazhan, Yuliya M. (orcid.org/0000-0002-4248-4248 <http://orcid.org/0000-0002-4248-4248>) (2022) Teaching Foreign Language Professional Communication using Augmented Reality Elements Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology - Volume 1: AET. pp. 714-725. ISSN ISBN 978-989-758-558-6 10.5220/0010927700003364 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.5220/0010927700003364
|
|