The PEDAGOGICAL STRATEGIES WITH IMMERSIVE TECHNOLOGIES FOR TEACHING AND LEARNING THE JAPANESE LANGUAGE
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
The PEDAGOGICAL STRATEGIES WITH IMMERSIVE TECHNOLOGIES FOR TEACHING AND LEARNING THE JAPANESE LANGUAGE
ПЕДАГОГІЧНІ СТРАТЕГІЇ З ІММЕРСИВНИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ ДЛЯ ПРОЦЕСІВ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ ЯПОНСЬКОЇ МОВИ |
|
Creator |
Gayevska, Olena
Soroko, Nataliia |
|
Subject |
immersive technologies
augmented reality virtual reality Japanese language learning intercultural communication pedagogical strategies імерсивні технології доповнена реальність віртуальна реальність вивчення японської мови педагогічні стратегії міжкультурна комунікація |
|
Description |
The article addresses the choice of pedagogical strategies for application of immersive technologies in foreign language teaching and learning, using the Japanese language as an example. The authors defined and substantiated the main pedagogical strategies using immersive technologies: inquiry-based approach, project-based learning, mixed learning, flipped learning, mobile learning, game learning, joint learning, and independent learning. A study was conducted on the aspects of application of immersive technologies by 3rd year students of the Education and Research Institute of Philology of the Taras Shevchenko National University of Kyiv during their educational projects. The students’ attitude to pedagogical strategies using augmented and virtual reality was analyzed. It has been determined that it is difficult for students to apply these technologies, because they do not have enough experience of using them in language learning. Nevertheless, these tools significantly help them in the formation and development of research skills, digital competence, expand their ability to use information and communication technologies in learning Japanese. In our further research, we plan to actively implement augmented and virtual reality in the teaching of the Japanese language to students using basic pedagogical strategies, especially through the inquiry-based approach and project-based learning, combined with other applicable pedagogical strategies - such as blended learning, flipped learning, mobile learning, game-based learning, collaborative learning and self-directed learning.
У статті розглядається проблема педагогічних стратегій із застосуванням імерсивних технологій у навчанні та викладанні іноземних мов, зокрема японської мови. Авторами визначені та обґрунтовані основні педагогічні стратегії з використанням імерсивних технологій (підхід на основі запитів, проєктне навчання, змішане навчання, перевернуте навчання, мобільне навчання, ігрове навчання, спільне навчання, самостійне навчання). Проведено дослідження щодо особливостей використання студентами 3 курсу ННІФ Київського національного університету імені Тараса Шевченка імерсивних технологій при виконанні ними навчальних проєктів. Проаналізовано ставлення студентів до педагогічних стратегій із використанням доповненої та віртуальної реальностей. Визначено, що студентам важко застосовувати ці технології, оскільки у них недостатньо досвіду щодо їх використання у вивченні мови, але ці інструменти значно допомагають у формуванні і розвитку дослідницьких навичок, цифрової компетентності, у вдосконаленні їх умінь використовувати інформаційно-комунікаційні технології при вивченні японської мови, сприяють поліпшенню їх міжкультурної комунікації. У подальших наших дослідженнях планується активне впровадження доповненої і віртуальної реальностей у навчання студентів японської мови через використання основних педагогічних стратегій, особливо через підхід на основі запитів та проєктне навчання, при використанні яких можна враховувати інші педагогічні стратегії: змішане навчання, перевернуте навчання, мобільне навчання, ігрове навчання, спільне навчання, самостійне навчання. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2022-12-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензируемая статья рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5133
10.33407/itlt.v92i6.5133 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 92 No. 6 (2022); 99-110
Информационные технологии и средства обучения; Том 92 № 6 (2022); 99-110 Інформаційні технології і засоби навчання; Том 92 № 6 (2022); 99-110 Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 92 ##issue.no## 6 (2022); 99-110 2076-8184 10.33407/itlt.v92i6 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5133/2086
|
|
Rights |
Copyright (c) 2022 Олена Гаєвська, Наталія Сороко
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|