Record Details

The PEDAGOGICAL STRATEGIES WITH IMMERSIVE TECHNOLOGIES FOR TEACHING AND LEARNING THE JAPANESE LANGUAGE

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title The PEDAGOGICAL STRATEGIES WITH IMMERSIVE TECHNOLOGIES FOR TEACHING AND LEARNING THE JAPANESE LANGUAGE
ПЕДАГОГІЧНІ СТРАТЕГІЇ З ІММЕРСИВНИМИ ТЕХНОЛОГІЯМИ ДЛЯ ПРОЦЕСІВ ВИКЛАДАННЯ ТА НАВЧАННЯ ЯПОНСЬКОЇ МОВИ
 
Creator Gayevska, Olena
Soroko, Nataliia
 
Subject immersive technologies
augmented reality
virtual reality
Japanese language learning
intercultural communication
pedagogical strategies
імерсивні технології
доповнена реальність
віртуальна реальність
вивчення японської мови
педагогічні стратегії
міжкультурна комунікація
 
Description The article addresses the choice of pedagogical strategies for application of immersive technologies in foreign language teaching and learning, using the Japanese language as an example. The authors defined and substantiated the main pedagogical strategies using immersive technologies: inquiry-based approach, project-based learning, mixed learning, flipped learning, mobile learning, game learning, joint learning, and independent learning. A study was conducted on the aspects of application of immersive technologies by 3rd year students of the Education and Research Institute of Philology of the Taras Shevchenko National University of Kyiv during their educational projects. The students’ attitude to pedagogical strategies using augmented and virtual reality was analyzed. It has been determined that it is difficult for students to apply these technologies, because they do not have enough experience of using them in language learning. Nevertheless, these tools significantly help them in the formation and development of research skills, digital competence, expand their ability to use information and communication technologies in learning Japanese. In our further research, we plan to actively implement augmented and virtual reality in the teaching of the Japanese language to students using basic pedagogical strategies, especially through the inquiry-based approach and project-based learning, combined with other applicable pedagogical strategies - such as blended learning, flipped learning, mobile learning, game-based learning, collaborative learning and self-directed learning.
У статті розглядається проблема педагогічних стратегій із застосуванням імерсивних технологій у навчанні та викладанні іноземних мов, зокрема японської мови. Авторами визначені та обґрунтовані основні педагогічні стратегії з використанням імерсивних технологій (підхід на основі запитів, проєктне навчання, змішане навчання, перевернуте навчання, мобільне навчання, ігрове навчання, спільне навчання, самостійне навчання). Проведено дослідження щодо особливостей використання студентами 3 курсу ННІФ Київського національного університету імені Тараса Шевченка імерсивних технологій при виконанні ними навчальних проєктів. Проаналізовано ставлення студентів до педагогічних стратегій із використанням доповненої та віртуальної реальностей. Визначено, що студентам важко застосовувати ці технології, оскільки у них недостатньо досвіду щодо їх використання у вивченні мови, але ці інструменти значно допомагають у формуванні і розвитку дослідницьких навичок, цифрової компетентності, у вдосконаленні їх умінь використовувати інформаційно-комунікаційні технології при вивченні японської мови, сприяють поліпшенню їх міжкультурної комунікації. У подальших наших дослідженнях планується активне впровадження доповненої і віртуальної реальностей у навчання студентів японської мови через використання основних педагогічних стратегій, особливо через підхід на основі запитів та проєктне навчання, при використанні яких можна враховувати інші педагогічні стратегії: змішане навчання, перевернуте навчання, мобільне навчання, ігрове навчання, спільне навчання, самостійне навчання.
 
Publisher Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
 
Date 2022-12-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
рецензируемая статья
рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5133
10.33407/itlt.v92i6.5133
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol. 92 No. 6 (2022); 99-110
Информационные технологии и средства обучения; Том 92 № 6 (2022); 99-110
Інформаційні технології і засоби навчання; Том 92 № 6 (2022); 99-110
Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 92 ##issue.no## 6 (2022); 99-110
2076-8184
10.33407/itlt.v92i6
 
Language eng
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5133/2086
 
Rights Copyright (c) 2022 Олена Гаєвська, Наталія Сороко
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0