Record Details

Освітні технології як інструментарій соціокультурних трансформацій

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733614/
 
Title Освітні технології як інструментарій соціокультурних трансформацій
Educational technologies as a toolkit of socio-cultural transformations
 
Creator Таранченко, О.М.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Модернізація системи освіти осіб з особливими потребами, яка триває в Україні вже достатньо тривалий час, відбувається через комплексне розв’язання низки надважливих завдань у різних площинах. На сучасному етапі українські освітяни обрали розвиток дуальної системи освіти дітей з ООП, тож забезпечувати цілісне охоплення спільними фундаментальними підходами систему спеціальної освіти та інклюзивний сектор має насамперед комплексний технологічний педагогічний інструментарій. В контексті усталення нової освітньої парадигми в освіті дітей з ООП доречним вбачається використання терміна освітні технології (на противагу більш вузькому поняттю педагогічні технології, що сутнісно передбачає достатньо жорстку регламентацію процесу досягнення певних академічних чи виховних цілей – тобто в цьому випадку йдеться про чітку алгоритмізацію послідовностей певних педагогічних операцій, що мають привести до конкретного результату). Освітні технології потрактовуються ширше – як інструментарій всіх учасників освітнього процесу, позаяк йдеться не лише про процес навчання, розвитку, виховання.
The modernization of the education system of persons with special needs, which has been going on in Ukraine for quite a long time, takes place through the complex solution of a number of critical tasks in various areas. At the current stage, Ukrainian educators have chosen the development of a dual system of education for children with SEN, so to ensure comprehensive coverage with common fundamental approaches, the system of special education and the inclusive sector must first of all have a complex technological pedagogical toolkit. In the context of the establishment of a new educational paradigm in the education of children with SEN, it is considered appropriate to use the term educational technologies (in contrast to the narrower concept of pedagogical technologies, which essentially implies a fairly strict regulation of the process of achieving certain academic or educational goals - that is, in this case, we are talking about a clear algorithmization of sequences of certain pedagogical operations that should lead to a specific result). Educational technologies are interpreted more broadly - as a toolkit for all participants in the educational process, since it is not only about the process of learning, development, and education.
 
Publisher Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733614/1/%D0%97%D0%B1i%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20VI%D0%86%D0%86%20%D0%9Ci%D0%B6%D0%BD%D0%B0%D1%80%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%20%2823.11.2022%29-31-35.pdf
- Таранченко, О.М. (orcid.org/0000-0002-5908-3475 <http://orcid.org/0000-0002-5908-3475>) (2022) Educational technologies as a toolkit of socio-cultural transformations In: Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (23 листопада 2022 року, м. Суми) Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, м. Суми, Україна, pp. 30-34.