Record Details

Психологічна травмованість та стрес дітей з особливими освітніми потребами за умов війни

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733612/
 
Title Психологічна травмованість та стрес дітей з особливими освітніми потребами за умов війни
Psychological trauma and stress of children with special educational needs under conditions of war
 
Creator Вовченко, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description З початку війни психологами все активніше обговорюється поняття стресу, стресовитривалості, стресостійкості, травматизації найбільш незахищеної категорії українців – дітей, що переживають нині війну в Україні разом із дорослим населенням. Вище згадані поняття багато в чому визначають, чи виникне у дитини дистрес у відповідь на певні події, чи характеризується її психічний стан витривалістю, стійкістю. В даний час, стрес є і був дуже серйозною проблемою, практично протягом всього життя особистості, але загострився він саме за умов війни, коли ніхто з дорослого оточення не був до цього готовим, відповідно і діти також. Від так, метою нашої публікації буде огляд основних аспектів сутності стресу, стресостійкості дитини з особливими освітніми потребами (далі діти з ООП), можливості пристосування до такого явища та роль у психологічній підтримці дитини з ООП дорослим поколінням, зокрема найблищим – батьками, рідними.
Since the beginning of the war, psychologists have increasingly actively discussed the concept of stress, stress tolerance, stress resistance, traumatization of the most vulnerable category of Ukrainians - children, who are currently experiencing the war in Ukraine together with the adult population. The concepts mentioned above largely determine whether a child will experience distress in response to certain events, or whether his mental state is characterized by endurance and stability. At present, stress is and has been a very serious problem, practically throughout the life of an individual, but it worsened precisely under the conditions of war, when no one from the adult environment was ready for it, accordingly, children too. Therefore, the purpose of our publication will be an overview of the main aspects of the essence of stress, stress resistance of a child with special educational needs (hereinafter children with special educational needs), the possibility of adaptation to such a phenomenon and the role of psychological support of a child with special educational needs of the adult generation, in particular, the closest ones - parents, relatives.
 
Publisher Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733612/1/%D0%97%D0%B1i%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20VI%D0%86%D0%86%20%D0%9Ci%D0%B6%D0%BD%D0%B0%D1%80%20%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%84%20%2823.11.2022%29-99-101.pdf
- Вовченко, О.А. (orcid.org/0000-0002-4399-0118 <http://orcid.org/0000-0002-4399-0118>) (2022) Psychological trauma and stress of children with special educational needs under conditions of war In: Корекційно-реабілітаційна діяльність: стратегії розвитку у національному та світовому вимірі : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції (23 листопада 2022 року, м. Суми) Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, Суми, pp. 98-100.