Record Details

Practice of applying functional approach to the design of digital learning aids

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733610/
https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2288/1/012008
10.1088/1742-6596/2288/1/012008
 
Title Practice of applying functional approach to the design of digital learning aids
Практика застосування функціонального підходу до проектування цифрових засобів навчання
 
Creator Bilousova, Liudmyla I.
Gryzun, Liudmyla E.
Lytvynova, S. H.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description In accordance with its aim, the paper highlights practical aspects and experience of the functional approach applying to the development of contemporary digital learning aids in the progress of project-driven activity of the pre-service IT specialists at their holistic vocational training. Theoretical framework of the work is made by holistic educational paradigm and functional approach to digital learning aids development. The specific examples of such an experience of the functional approach applying to the design of digital learning aids within project-based activity of the pre-service IT-specialists at their holistic vocational training: project activity on the design of (1) English digital tutorial for schoolchildren and (2) e-guide on the cryptography fundamentals for university students, are depicted in details. The analysis of such an activity is provided from the standpoint of the benefits of holistic and functional approaches. The prospects of following up research are covered.
Відповідно до поставленої мети, стаття висвітлює практичні аспекти та досвід застосування функціонального підходу до розробки сучасних цифрових засобів навчання в ході проектної діяльності початкових ІТ-спеціалістів під час їх цілісної професійної підготовки. Теоретичну основу роботи становлять цілісна освітня парадигма та функціональний підхід до розробки цифрових засобів навчання. Конкретні приклади такого досвід застосування функціонального підходу до проектування цифрових засобів навчання в рамках проектної діяльності початкових ІТ-спеціалістів при їх цілісній професійній підготовці: проектна діяльність з розробки (1) цифрового посібника з англійської мови для школярів та (2) електронний посібник з основ криптографії для студентів вищих навчальних закладів, детально описано. Аналіз такої діяльності надається з позиції переваг холістичного та функціонального підходів. Висвітлюються перспективи подальших досліджень.
 
Publisher IOP Publishing
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733610/1/Bil-Lytv_2022_Phys._Conf..pdf
- Bilousova, Liudmyla I. (orcid.org/0000-0002-2364-1885 <http://orcid.org/0000-0002-2364-1885>), Gryzun, Liudmyla E. (orcid.org/0000-0002-5274-5624 <http://orcid.org/0000-0002-5274-5624>) and Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) (2022) Practice of applying functional approach to the design of digital learning aids Journal of Physics: Conference Series. XIV International Conference on Mathematics, Science and Technology Education 18/05/2022 - 20/05/2022 Kryvyi Rih, Ukraine (2288). ISSN 1742-6596
10.1088/1742-6596/2288/1/012008
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.1088/1742-6596/2288/1/012008