Record Details

Теорія та практика наукової освіти Малої академії наук України : методичний посібник

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733600/
 
Title Теорія та практика наукової освіти Малої академії наук України : методичний посібник
Theory and practice of scientific education of the Junior Academy of Sciences of Ukraine : the methodological manual
 
Creator Ковальова, О.А.
Міленіна, М.М.
Дубініна, О. В.
Бурлаєнко, Т.І.
Ісаченко, О.М.
 
Subject 001 Science and knowledge in general. Organization of intellectual work
374 Education and training out of school. Further education
 
Description Методичний посібник складається з двох основних частин: теоретичної та практичної. У його першій частині представлені узагальнення вчених щодо становлення наукової освіти, її методичних засад та реалізації у системі МАН України. У другій частині посібника розкрито зміст, методи і форми новітніх навчальних методик, створених науковцями Інституту обдарованої дитини НАПН України на основі інноваційних практик наукової освіти МАН України та представлено теоретичні засади, структуру, процедуру проведення та аналізу результатів двох нових розроблених діагностичних методик для оцінювання ефективності інноваційних практик.
Посібник створений для педагогічних співробітників системи Малої академії наук України, які зацікавлені у поглибленні знань щодо наукової освіти та у створенні інноваційних методик. Також він може бути корисним педагогам закладів спеціалізованої освіти наукового спрямування, загальної середньої та вищої освіти, які займаються науковою та STEM освітою.
The methodological manual consists of two main parts: theoretical and practical. Its first part presents the generalizations of scientists regarding the formation of scientific education, its methodological foundations, and its implementation in the system of the Junior Academy of Sciences of Ukraine. The second part of the manual reveals the content, methods, and forms of the latest educational methods created by scientists of the Institute of the Gifted Child of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine based on innovative practices of scientific education of the Junior Academy of Sciences of Ukraine. It also presents the theoretical principles, structure, and procedure for conducting and analyzing the results of two newly developed diagnostic methods for evaluating the effectiveness of innovative practices.
Scientists created the manual for pedagogical employees of the Small Academy of Sciences of Ukraine interested in deepening their knowledge of scientific education and developing innovative methods. It can also be helpful for teachers of institutions of specialized scientific education, general secondary and higher education, who are engaged in scientific and STEM education.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2022
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733600/1/Posibnik_Kovalyova%202022.pdf
Ковальова, О.А. (orcid.org/0000-0002-0161-4026 <http://orcid.org/0000-0002-0161-4026>), Міленіна, М.М. (orcid.org/0000-0002-7320-3453 <http://orcid.org/0000-0002-7320-3453>), Дубініна, О. В. (orcid.org/0000-0002-5405-8502 <http://orcid.org/0000-0002-5405-8502>), Бурлаєнко, Т.І. (orcid.org/0000-0001-5734-4611 <http://orcid.org/0000-0001-5734-4611>) and Ісаченко, О.М. (orcid.org/0000-0001-6617-3818 <http://orcid.org/0000-0001-6617-3818>) (2022) Theory and practice of scientific education of the Junior Academy of Sciences of Ukraine : the methodological manual Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished)