Record Details

Жестовий двомовний підхід у практиці спеціальних закладів України

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733575/
http://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/119
 
Title Жестовий двомовний підхід у практиці спеціальних закладів України
Gesture bilingual approach in the practice of special institutions of Ukraine
 
Creator Кульбіда, С.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
81 Linguistics and languages
 
Description Дискурсивний аналіз застосовано до емпіричного матеріалу, щоб зрозуміти нову практику жестового двомовного підходу вчителів жестової мови за останні десятиліття. У результатах проаналізовані шляхи підвищення ефективності білінгвального підходу в спеціальних закладах: вивчення предмета «Українська жестова мова» (УЖМ), професійне зростання вчителя жестової мови в рівнях кваліфікаційних категорій, організація курсів підвищення кваліфікації, підвищення якості викладання предмета, удосконалення програмного забезпечення, забезпечення навчально-методичною літературою, пропозиції щодо покращення якості вивчення та викладання предмета «УЖМ», наявність кабінету УЖМ, наявність педагогів з числа осіб з порушеннями слуху. Висновки вміщують позиції жестової двомовності, які формують передумови в зміні поглядів, в організації і діяльності спеціальних закладів для осіб з порушеннями слуху в Україні в контексті оновленого розуміння ролі, місця і значення української жестової мови поряд зі словесною – українською мовою. Поступова перебудова організаційних основ професійної діяльності вчителя жестової мови, детермінованих новим формуванням розуміння білінгвальності, розроблення методик предмета, рівнів професійної компетентності, відкриття кабінету УЖМ тощо. І хоч це перші кроки, вони стають відкритішими і поширеними для більшості сурдопедагогічної спільноти як чуючих, так і глухих педагогічних фахівців.
Discursive analysis is applied to the empirical material to understand the new practice of sign bilingual approach of sign language teachers in recent decades. Gradual restructuring of the organizational foundations of the professional activity of the sign language teacher, determined by the new formation of the understanding of bilingualism, the development of subject methods, levels of professional competence, the opening of the UZHM office, etc. And although these are the first steps, they are becoming more open and widespread for the majority of the deaf pedagogical community, both hearing and deaf pedagogical specialists.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733575/1/%D0%9A%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%B1%D1%96%D0%B4%D0%B0%2020-26.pdf
- Кульбіда, С.В. (orcid.org/0000-0002-0194-3495 <http://orcid.org/0000-0002-0194-3495>) (2022) Gesture bilingual approach in the practice of special institutions of Ukraine Особлива дитина: навчання і виховання, 4 (108). pp. 20-26. ISSN 2312-2781