Record Details

The Phenomenon of the Pedagogical Profile of a Student: from Ushinsky to Sukhomlinsky Oleksandr Mikhno

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733563/
https://convegni.unicatt.it/ische43-programme-and-preconference-book-of-abstract
 
Title The Phenomenon of the Pedagogical Profile of a Student: from Ushinsky to Sukhomlinsky Oleksandr Mikhno
Феномен педагогічної характеристики учня: від Ушинського до Сухомлинського
 
Creator Mikhno, Oleksandr
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education
 
Description The study of the phenomenon of the student's pedagogical profile is presented, which was the result of the analysis of a significant complex of archival and published historical and pedagogical sources; scientific approaches to the compilation of the student's pedagogical profile as a means of studying it in domestic pedagogy and the genesis and spread of the student's profile as a pedagogical phenomenon in educational practice are given.
Представлено дослідження феномена педагогічної характеристики учня, що стало результатом аналізу значного комплексу архівних та опублікованих історико-педагогічних джерел.
наведено наукові підходи до складання педагогічної характеристики учня як засобу його вивчення у вітчизняній педагогіці та ґенезу й поширенням характеристики школяра як педагогічного феномена в освітній практиці.
 
Publisher Pensa MultiMedia Editore s.r.l.
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733563/1/Mikhno%20O.%20The%20Phenomenon%20of%20the%20Pedagogical%20Profile%20of%20a%20Student%20from%20Ushinsky%20to%20Sukhomlinsky.pdf
- Mikhno, Oleksandr (orcid.org/0000-0002-5271-9530 <http://orcid.org/0000-0002-5271-9530>) (2022) The Phenomenon of the Pedagogical Profile of a Student: from Ushinsky to Sukhomlinsky Oleksandr Mikhno In: Histories of Educational Technologies: Cultural and Social Dimensions of Pedagogical Objects. August 31 – September 6, 2022, Milan, Italy. Book of Abstract Pensa MultiMedia Editore s.r.l., c. Milan, Italy, pp. 347-348. ISBN 978-88-6760-000-0