Забезпечення соціально-психологічної підтримки громадськістю профільної 12-річної школи : методичні рекомендації
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/733574/
https://ispp.org.ua/2021/12/05/metodichni-rekomendaciii-zabezpechennya-socialno-psixologichnoii-pidtrimki-gromadskistyu-profilnoii-12-richnoii-shkoli-kapustyuk-o-m-petrenko-i-v/ |
|
Title |
Забезпечення соціально-психологічної підтримки громадськістю профільної 12-річної школи : методичні рекомендації
Providing social and psychological support by the public of profile 12-year school: methodological recommendations |
|
Creator |
Капустюк, О.М.
Петренко, Ірина Володимірівна |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Методичні рекомендації підготовлено за результатами виконання наукової роботи за темою «Соціально-психологічне забезпечення підтримки педагогічною спільнотою та громадськістю реформ у сфері загальної середньої освіти». Проаналізовано причини, спрогнозовано наслідки, визначено ресурси запровадження профільного навчання. Представлено комплекс соціально-психологічних засобів з оптимізації спілкування учасників процесу реформування освіти. Описано прийоми запобігання виникненню упереджених ставлень до профілізації старшої школи. Адресовано психологам-практикам, соціальним педагогам, управлінцям, викладачам, студентам, а також представникам ЗМІ, громадським організаціям та широкому колу зацікавлених цією проблематикою читачів. The methodological recommendations were prepared based on the results of the scientific work on the topic "Social and psychological support of the pedagogical community and the public for reforms in the field of general secondary education." The reasons were analyzed, the consequences were predicted, and the resources for the introduction of specialized training were determined. A set of socio-psychological tools for optimizing communication between participants in the education reform process is presented. Techniques for preventing the emergence of prejudiced attitudes towards high school profiling are described. It is addressed to practicing psychologists, social pedagogues, managers, teachers, students, as well as representatives of mass media, public organizations and a wide range of readers interested in this issue. |
|
Publisher |
Імекс-ЛТД
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Teaching Resource
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/733574/1/methodrec-kapuspetre-2022.pdf
- Капустюк, О.М. (orcid.org/0000-0003-4657-8556 <http://orcid.org/0000-0003-4657-8556>) and Петренко, Ірина Володимірівна (orcid.org/0000-0002-5900-0852 <http://orcid.org/0000-0002-5900-0852>) (2022) Providing social and psychological support by the public of profile 12-year school: methodological recommendations [Teaching Resource] |
|