Record Details

Тенденції розвитку освіти дорослих у розвинених країнах світу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/729728/
 
Title Тенденції розвитку освіти дорослих у розвинених країнах світу
Trends in adult education in developed countries world
 
Creator Авшенюк, Н.М.
Огієнко, О.І.
Постригач, Н.О.
Марусинець, М.М.
Котун, К.В.
Дяченко, Л.М.
Годлевська, К.В.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У монографії охарактеризовано провідні тенденції розвитку освіти дорослих у розвинених країнах світу у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Визначено соціально-економічні передумови розвитку освіти дорослих у сучасному суспільстві. З опертям на філософські й методологічні підходи до аналізу освіти дорослих, розкрито поняття «освіта дорослих» та його місце в неперервній освіті. Простежено динаміку впливу досліджень міжнародних організацій на розвиток національних систем освіти дорослих, що дозволяє гармонійно поєднати локальне і глобальне, формувати національну освітню політику у галузі освіти дорослих у контексті інтеграції до європейського і світового освітнього простору. Вивчення порівняльних досліджень у галузі освіти дорослих дало можливість осмислити зарубіжний досвід, показати його значення для розвитку освіти дорослих у глобальному просторі та необхідність проведення таких досліджень в Україні а також стало підґрунтям для визначення тенденцій розвитку освіти дорослих.
Представлено історико-педагогічний аналіз розвитку освіти дорослих у розвинених країнах, що має на меті виявлення специфічних особливостей в різні історичні періоди. Досліджено функціонування систем освіти дорослих через взаємозв’язок її структурних компонентів, що дозволило визначити її функції і принципи, здійснити аналіз структури формальної і неформальної освіти дорослих, встановити залежність ефективності функціонування системи освіти дорослих від динаміки освітньої політики, в якій соціальне партнерство між державою, суспільством та бізнесом має визначальне значення.
Розглянуто андрагогічні особливості, основні принципи та технології навчання дорослої людини, обґрунтовано їх гуманістичну спрямованість та демократичність. Проаналізовано підходи до підготовки андрагогів для неформальної освіти. Подано рекомендації щодо використання конструктивних ідей розвитку освіти дорослих в Україні з урахуванням зарубіжного досвіду.
The monograph describes the leading trends in adult education in the developed world in the second half of XX - early XXI century. Socio-economic preconditions for the development of adult education in modern society are determined. Based on philosophical and methodological approaches to the analysis of adult education, the concept of "adult education" and its place in continuing education is revealed. The dynamics of research impact of international organizations on the development of national adult education systems is traced, which allows to harmoniously combine local and global, to shape national educational policy in the field of adult education in the context of integration into European and global educational space. The study of comparative research in the field of adult education gave opportunity to comprehend foreign experience, show its importance for the development of adult education in the global space and the need for such research in Ukraine and also became the basis for determining trends in adult education.
The historical and pedagogical analysis of the development of adult education in developed countries is presented, which aims to identify specific features in different historical periods. The functioning of adult education systems through the relationship of its structural components has been studied, which allowed to determine its functions and principles, to analyze the structure formal and non-formal adult education, to establish the dependence of the effectiveness of the adult education system on the dynamics of educational policy in which social partnership between the state, society and business is crucial.
Andragogical features, basic principles and technologies of adult learning are considered, their humanistic orientation and democracy are substantiated. Approaches to the preparation of andragogues for non-formal education are analyzed. Recommendations for the use of constructive ideas for the development of adult education in Ukraine from taking into account foreign experience.
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2020
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/729728/1/02_%D0%A2%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%85_%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80.pdf
- Авшенюк, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1012-005X <http://orcid.org/0000-0003-1012-005X>), Огієнко, О.І. (orcid.org/0000-0002-3089-6288 <http://orcid.org/0000-0002-3089-6288>), Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938 <http://orcid.org/0000-0002-5433-2938>), Марусинець, М.М. (orcid.org/0000-0001-7366-9328 <http://orcid.org/0000-0001-7366-9328>), Котун, К.В. (orcid.org/0000-0002-3661-6689 <http://orcid.org/0000-0002-3661-6689>), Дяченко, Л.М. (orcid.org/0000-0001-6897-124X <http://orcid.org/0000-0001-6897-124X>) and Годлевська, К.В. (orcid.org/0000-0002-9263-243X <http://orcid.org/0000-0002-9263-243X>) (2020) Trends in adult education in developed countries world Technical Report. Імекс-ЛТД, м. Кропивницький, Україна.