Record Details

Топологія державно-приватного партнерства у сфері професійно-технічної освіти (європейський досвід)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733362/
https://conference.ivet.edu.ua/index.php/2022-1/issue/view/4
 
Title Топологія державно-приватного партнерства у сфері професійно-технічної освіти (європейський досвід)
Topology of public-private partnership in the field of vocational education (european experience)
 
Creator Вороніна-Пригодій, Д.А.
 
Subject 33 Economics. Economic science
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У європейській традиції державно-приватного партнерства для розвитку навичок у системі професійно-технічної освіти сформувалась тривимірна топологія, що охоплює: орієнтацію на надання послуг, ресурсне забезпечення та удосконалення змістової (знаннєвої) складової ПТО. В Україні чітко обумовлений механізм взаємодії партнерів у фінансово-майновій площині, разом з тим, враховуючи європейський досвід, необхідно скоординувати зусилля партнерів на вирішення проблем професійної (професійно-технічної) освіти.
In the European tradition of public-private partnership for skills development in the vocational education system, a three-dimensional topology has been formed, which includes: focus on service provision, resource provision and improvement of the content (knowledge) component of VET. In Ukraine, the mechanism of interaction between partners in the financial and property plane is clearly defined, however, taking into account the European experience, it is necessary to coordinate the efforts of partners to solve the problems of professional (vocational) education.
 
Publisher ІПО НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733362/1/%D0%A2%D0%9E%D0%9F%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%AF%20%D0%94%D0%95%D0%A0%D0%96%D0%90%D0%92%D0%9D%D0%9E-%D0%9F%D0%A0%D0%98%D0%92%D0%90%D0%A2%D0%9D%D0%9E%D0%93%D0%9E%20%D0%9F%D0%90%D0%A0%D0%A2%D0%9D%D0%95%D0%A0%D0%A1%D0%A2%D0%92%D0%90.pdf
- Вороніна-Пригодій, Д.А. (orcid.org/0000-0003-0545-1727 <http://orcid.org/0000-0003-0545-1727>) (2022) Topology of public-private partnership in the field of vocational education (european experience) Інноваційна професійна освіта, 3 (4). pp. 39-41. ISSN 2786-619Х