Record Details

Індивідуалізація навчання: аналіз трактовок понять

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733291/
https://isg-konf.com/problems-of-science-and-practice-tasks-and-ways-to-solve-them-2/
 
Title Індивідуалізація навчання: аналіз трактовок понять
Individualization of education: analysis of interpretations of concepts
 
Creator Шелестова, Л.В.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті проаналізовано сутність понять, пов’язаних з проблемою індивідуалізації навчання. У цій царині окрім поняття «індивідуальна освітня траєкторія» використовуються поняття «індивідуальний освітній маршрут», «індивідуальна освітня програма», «індивідуальна траєкторія розвитку», «узагальнений освітній маршрут», «індивідуальна траєкторія навчання».
The article analyzes the essence of concepts related to the problem of individualization of education. In this area, in addition to the concept of "individual educational trajectory", the concepts of "individual educational route", "individual educational program", "individual development trajectory", "generalized educational route", "individual learning trajectory" are used.
 
Publisher International Science Group
 
Date 2022
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733291/1/ShLV_Finland_2022.pdf
- Шелестова, Л.В. (orcid.org/0000-0002-6057-807X <http://orcid.org/0000-0002-6057-807X>) (2022) Individualization of education: analysis of interpretations of concepts In: The ХХVI International Scientific and Practical Conference «Problems of science and practice, tasks and ways to solve them», July 05 – 08, 2022 International Science Group, c. Helsinki, Finland, pp. 268-271. ISBN 979-8-88722-621-7