Record Details

Частина 2. Засоби психологічної допомоги в контексті подолання девіантної поведінки дітей та підлітків з особливими освітніми потребами в умовах воєнного часу

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733178/
 
Title Частина 2. Засоби психологічної допомоги в контексті подолання девіантної поведінки дітей та підлітків з особливими освітніми потребами в умовах воєнного часу
Part 2. Means of psychological assistance in the context of overcoming deviant behavior of children and adolescents with special educational needs in wartime conditions
 
Creator Вовченко, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Для пояснення процесу адаптації дітей/підлітків щодо причин формування девіантної поведінки у осіб з ООП у період воєнного часу доцільно розглядати та використовувати когнітивну теорію копінгу Р. Лазаруса. Копінг у цій теорії розуміється як діяльність особи щодо збереження балансу між вимогами середовища та особистісними ресурсами, які відповідають цим вимогам. Копінг-ресурси є стабільними поведінковими установками особистості (емпатія, пошук соціальної підтримки, компенсація порушеного розвитку тощо), ефективність їх розвитку визначає успішність адаптації особистості з ООП до стресових ситуацій. Слабкий або недостатній розвиток копінг-ресурсів сприяє формуванню дезадаптивної копінг-поведінки, соціальної ізоляції, девації особи. Відмінною рисою девіантної поведінки є те, що вона змінює спосіб інтерпретації проблеми, але не змінює стресову ситуацію та умов адаптації особистості до соціального середовища.
To explain the process of adaptation of children/adolescents regarding the causes of the formation of deviant behavior in persons with OOP during wartime, it is advisable to consider and use the cognitive theory of coping by R. Lazarus. Coping in this theory is understood as a person's activity to maintain a balance between the demands of the environment and personal resources that meet these demands. Coping resources are stable behavioral attitudes of the individual (empathy, search for social support, compensation for impaired development, etc.), the effectiveness of their development determines the success of the adaptation of the individual with OOP to stressful situations. Weak or insufficient development of coping resources contributes to the formation of maladaptive coping behavior, social isolation, and personal deviance. A distinctive feature of deviant behavior is that it changes the way the problem is interpreted, but does not change the stressful situation and the conditions of the individual's adaptation to the social environment.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2022
 
Type Other
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733178/1/%D0%A7%D0%90%D0%A1%D0%A2%D0%98%D0%9D%D0%90%202.pdf
- Вовченко, О.А. (orcid.org/0000-0002-4399-0118 <http://orcid.org/0000-0002-4399-0118>) (2022) Part 2. Means of psychological assistance in the context of overcoming deviant behavior of children and adolescents with special educational needs in wartime conditions Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна.