Record Details

Регіональні особливості європейської системи державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733155/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/717
10.32835/2707-3092.2022.24.42-50
 
Title Регіональні особливості європейської системи державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти
Regional features of the european public-private partnership system in the field of professional (vocational and technical) education
 
Creator Вороніна-Пригодій, Д.А.
Кравець, С.Г.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description Актуальність: глобалізаційні процеси у економічних відносинах, організації освіти та суспільного життя країн світу, інтеграція державного та приватного сектору економіки у сфері професійної (професійно-технічної) освіти та зайнятості, актуалізують необхідність аналізу європейського досвіду зі створення програм державно-приватного партнерства в галузі освіти. Постійне обговорення питання розвитку державно-приватного партнерства у країнах Європи, актуалізація не лише позитивного досвіду, що є спільним для кількох держав, а й наявність дебатів щодо зміни ролі органів державної влади вказує на наявність певних регіональних протиріч та особливостей.
Мета: здійснити аналіз регіональних особливостей європейської системи державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти та на цій основі виокремлення рекомендацій на загальнодержавному рівні.
Методи: теоретичні (індукція, синтез, узагальнення); емпіричні (вивчення та аналіз нормативно-правових документів у сфері державно-приватного партнерства, професійної освіти, соціального захисту населення та ринку праці, програм державно-приватного партнерства з професійної підготовки кваліфікованих робітників, результатів діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти країн Європи.
Результати: встановлено, що загальними проблемами розвитку державно-приватного партнерства у країнах Європи є: узгодження прав та обов’язків державного та приватного сектору; запровадження чітких та прозорих механізмів регулювання фінансових витрат; формування алгоритмів виконання проєктів без затримки; наявність різних форм договорів державно-приватного партнерства та їх сумісність із правовою (національною, регіональною чи місцевою) базою. Значна частина населення бере участь у «програмах активного ринку праці» (ALMP), що підтримуються як з боку держави так й приватним сектором економіки. При розробці таких програм виникають певні суперечки та проблеми між державними та приватними партнерами, що пов’язані з розподілом прав та обов’язків, боротьбою за управлінням фінансовими ресурсами та відмовою від розвитку інфраструктури.
Висновки: у процесі розвитку вітчизняної системи державно-приватного партнерства у сфері професійної (професійно-технічної) освіти варто: врахувати вимоги Європейського союзу до законодавства щодо державно-приватного партнерства; відповідно модернізувати положення Закону «Про професійну (професійно-технічну) освіту»; розробити алгоритми практичної підготовки фахівців на засадах державно-приватного партнерства.
Relevance: globalization processes in economic relations, organization of education and public life of the world, integration of public and private sectors of the economy in professional (vocational) education and employment highlight the need to analyze European experience in creating public-private partnership programs in education. The constant discussion of the development of public-private partnerships in European countries, the actualization of not only positive experiences that are common to several states, but also the debate on changing the role of public authorities indicates the presence of certain regional contradictions and peculiarities.
Aim: to analyze the regional features of the European system of public-private partnership in the field of professional (vocational) education and on this basis to highlight the recommendations at the national level.
Methods: theoretical (induction, synthesis, generalization); empirical (study and analysis of legal documents in the field of public-private partnership, vocational education, social protection and labor market, public-private partnership programs for training of skilled workers, the results of professional (vocational) education in Europe).
Results: it is established that the common problems of public-private partnership development in European countries are: harmonization of rights and responsibilities of the public and private sector; introduction of clear and transparent mechanisms for regulating financial costs; formation of algorithms for project execution without delay; the existence of various forms of public-private partnership agreements and their compatibility with the legal (national, regional or local) base. Much of the population participates in Active Labor Market Programs (ALMPs), which are supported by both the state and the private sector. The development of such programs raises certain disputes and issues between public and private partners related to the division of rights and responsibilities, the struggle for financial resource management and the refusal to develop infrastructure.
Conclusions: in the development process of the domestic system of public-private partnership in the field of professional (vocational) education it should be: taken into account the requirements of the European Union to the legislation on public-private partnership; modernized the provisions of the Law "On Professional (Vocational) Education" accordingly; developed algorithms of practical training of specialists on the basis of public-private partnership.
 
Publisher Інститут професійної освіти НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
text
 
Language uk
uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733155/1/%D0%92%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0-%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D1%96%D0%B9%2C%20%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%86%D1%8C%2B%D0%B0%D0%BD%D0%B3.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/733155/2/%D0%92%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0-%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D1%96%D0%B9%2C%20%D0%9A%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D1%86%D1%8C%2B%D1%83%D0%BA%D1%80..pdf
- Вороніна-Пригодій, Д.А. (orcid.org/0000-0003-0545-1727 <http://orcid.org/0000-0003-0545-1727>) and Кравець, С.Г. (orcid.org/0000-0002-8878-6241 <http://orcid.org/0000-0002-8878-6241>) (2022) Regional features of the european public-private partnership system in the field of professional (vocational and technical) education Професійна педагогіка, 1 (24). pp. 42-50. ISSN 2707-3092
10.32835/2707-3092.2022.24.42-50
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32835/2707-3092.2022.24.42-50