Record Details

Використання медіатекстів у підручниках української літератури для 5-6 класів Нової української школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/733068/
 
Title Використання медіатекстів у підручниках української літератури для 5-6 класів Нової української школи
Use of mediatexts in Ukrainian literature textbooks for 5-6 grades of the New Ukrainian School
 
Creator Слижук, Олеся Алімівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description У статті представлено концепцію використання медіатекстів у підручниках української літератури для адаптаційного циклу загальної середньої освіти. Проаналізовано загальні дидактичні підходи з використання медіаосвітніх ресурсів у навчальному процесі закладів загальної середньої освіти. Визначено, що навчальні досягнення учнів у мовно-літературній галузі оцінюються під час роботи із різними видами текстів підручників, зокрема й із медіатекстами. Зауважено, що у процесі вивчення української літератури навчальні завдання підручника передбачають інтегрований підхід до аналізу літературних творів та медіатекстів. Частина допоміжних медіатекстів розміщена в розділах цифрового додатку до підручників української літератури. Основні медіатексти інтегровані в методичному апараті підручника або подані як ілюстрації до літературних творів.
Описано етапи роботи з різними типами медіатекстів за підручниками української літератури для 5-6 класів, які проходять апробацію в пілоті Нової української школи. Продемонстровано, як етапи роботи з медіатекстами за підручником інтегруються з етапами вивчення текстів літературних творів або їхня послідовність вибудовується за аналогією до них. На основі медіатекстів у підручниках сформульовані різноманітні запитання та пропонуються навчальні завдання. Їх система охоплює усі етапи роботи з художніми текстами та медіатекстами.
У процесі апробації навчально-методичних матеріалів, що є основою підручника української літератури, у пілотних 5 класах Нової української школи доведено, що інтеграція медіатекстів у навчальні завдання підручника осучаснює його зміст, розширює пізнавальні можливості, створює простір для самостійного читання та осмислення літературних творів у взаємозв’язках із сучасною інформацією, тематично пов’язаною з ними.
Доведено, що використання медіатекстів сприяє поглибленому сприйняттю й індивідуальній інтерпретації літературних творів учнями, є ефективним способом реалізації компетентнісного потенціалу української літератури.
The article presents the concept of using media texts in Ukrainian literature textbooks for the adaptation cycle of general secondary education. General didactic approaches to the use of media educational resources in the educational process of general secondary education institutions are analyzed. It was determined that the educational achievements of students in the linguistic and literary field are evaluated when working with various types of textbook texts, in particular with media texts. It is noted that in the process of studying Ukrainian literature, the educational tasks of the textbook provide for an integrated approach to the analysis of literary works and media texts. Some of the auxiliary media texts are placed in the sections of the digital supplement to the textbooks of Ukrainian literature. The main media texts are integrated with the methodological apparatus of the textbook or presented as illustrations of literary works.
The stages of working with different types of media texts according to Ukrainian literature textbooks for grades 5-6, which are being tested in the pilot of the New Ukrainian School, are described. It is demonstrated how the stages of working with media texts according to the textbook are integrated with the stages of studying the texts of literary works or sequence is built by analogy to them.
In the process of approbation of the textbook of Ukrainian literature in the pilot 5 classes of the New Ukrainian School, it was proven that integration of media texts into the educational tasks of the textbook modernizes its content, expands cognitive capabilities, creates space for independent reading and understanding of literary works in relationships with modern information, thematically related associated with them.
It has been proven that the use of media texts contributes to the deepened perception and individual interpretation of literary works by students, and is an effective way of realizing the competence potential of Ukrainian literature.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/733068/1/%D0%A1%D0%BB%D0%B8%D0%B6%D1%83%D0%BA_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Слижук, Олеся Алімівна (orcid.org/0000-0002-7696-6157 <http://orcid.org/0000-0002-7696-6157>) (2022) Use of mediatexts in Ukrainian literature textbooks for 5-6 grades of the New Ukrainian School Проблеми сучасного підручника, 2 (29). pp. 120-133. (In Press)