Синергія підходів до вивчення художніх творів у 5-6 класах НУШ
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/733067/
|
|
Title |
Синергія підходів до вивчення художніх творів у 5-6 класах НУШ
Synergy of approaches to the study of works of art in the 5th-6th grades of the NUS |
|
Creator |
Слижук, Олеся Алімівна
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
82 Literature |
|
Description |
У тезах актуалізовано проблему формування предметної читацької компетентності в 5-6 класах НУШ. Доведено, що синергія дидактичного, літературознавчого та культурологічного підходів до вивчення художнього твору в школі дасть можливість застосування нового феномену розуміння інтенцій літературних творів, який виражається у спрямованості на комплексне формування ключових і предметної літературознавчої компетентностей школярів у процесі здобуття ними базової середньої освіти.
In these, the problem of the formation of subject reading competence in the 5th-6th grades of NUS is updated. It has been proven that the synergy of didactic, literary, and cultural approaches to the study of a work of art at school will make it possible to apply a new phenomenon of understanding the intentions of literary works, which is expressed in the focus on the comprehensive formation of key and subject literary competences of schoolchildren in the process of obtaining their basic secondary education. |
|
Publisher |
Людмила
|
|
Date |
2022
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/733067/1/%D0%A1%D0%BB%D0%B8%D0%B6%D1%83%D0%BA_%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D1%96%D0%BA%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F.pdf
- Слижук, Олеся Алімівна (orcid.org/0000-0002-7696-6157 <http://orcid.org/0000-0002-7696-6157>) (2022) Synergy of approaches to the study of works of art in the 5th-6th grades of the NUS In: Світ дидактики: дидактика в сучасному світі: зб. матеріалів міжнарод. наук.-практ. інтернет-конференції Людмила, м. Київ, Україна, pp. 38-42. (In Press) |
|