Record Details

Диференціація З-Ж

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732845/
 
Title Диференціація З-Ж
Differentiation of the sounds "Z" and "Zh"
 
Creator Жук, В.В.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description На допомогу батькам та педагогам дітей з порушеннями слуху ми підготували навчальні матеріали для диференціації звуків «з» та «ж». На слайдах презентації представлено: акустичні зразки немовленнєвих сигналів та звуконаслідувань; візуальні зразки артикуляційних образів; наочні матеріали; методичний апарат із зразками завдань та словник для опрацювання. Корекційно-розвивальна робота посприяє розвитку слухової уваги та слухової пам’яті, слухоартикуляційної координації, допоможе сформувати слухомовленнєві навички детекції (виявлення акустичних сигналів) та диференціації (розрізнення акустичних сигналів), розширить словниковий запас, потренує у правильному вживанні граматичних категорій. Серед важливих концептуальних положень сучасної сурдопедагогіки вагоме місце належить родиноцентрованості корекційно-розвивального впливу, оскільки від залученості батьків значною мірою залежить очікуваний результат. Запропоновані завдання можуть виконуватися дитиною у домашніх умовах з батьками та слугувати зразками для розроблення аналогічних вправ з використанням іншого акустичного та мовленнєвого матеріалу. Акцентуємо увагу на партнерстві всіх учасників, у тому числі педагогів, дорослих членів родини та самої дитини. Презентацію розроблено для дітей, слухопротезованих системами кохлеарної імплантації та слуховими апаратами. Однак, в основі сучасного супроводу дітей з порушеннями слуху лежить не нозологічний (категорія не є вирішальною для його організації та методичного забезпечення), а функціональний (спираємося на виявлені індивідуальні потреби дитини та докладаємо зусиль для їх задоволення) підхід, тому презентований матеріал може бути використаний й у роботі з дітьми зі зниженим слухом, слухові можливості яких дозволяють сприймати акустичні сигнали, що містять слайди презентації, та частково (наочний, мовленнєвий матеріал, методичний апарат) з глухими неслухопротезованими дітьми у поєднанні із жестомовним супроводом з огляду на індивідуальні потреби. Матеріали будуть корисними для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Ми свідомо не конкретизуємо фізичний вік дітей, оскільки він не є визначальним у слухомовленнєвому розвиткові дитини з порушенням слуху, натомість має значення слуховий вік та слухомовленнєвий досвід, ранній початок корекційно-розвивального впливу.
To help parents and teachers of children with hearing impairments, we have prepared educational materials for differentiating the sounds "z" and "zh". The presentation slides present: acoustic samples of non-speech signals and sound imitations; visual samples of articulatory images; visual materials; methodical apparatus with sample tasks and a dictionary for processing. Corrective and developmental work will contribute to the development of auditory attention and auditory memory, auditory and articulatory coordination, help to form auditory and speech skills of detection (detection of acoustic signals) and differentiation (distinction of acoustic signals), expand the vocabulary, practice the correct use of grammatical categories. Among the important conceptual provisions of modern deaf pedagogy, an important place belongs to the family-centeredness of corrective and developmental influence, since the expected result largely depends on the involvement of parents. The proposed tasks can be performed by the child at home with parents and serve as samples for the development of similar exercises using other acoustic and speech material. We emphasize the partnership of all participants, including teachers, adult family members and the child himself. The presentation is designed for children with cochlear implant systems and hearing aids. However, the basis of modern support for children with hearing impairment is not a nosological (category is not decisive for its organization and methodological support), but a functional (we rely on the identified individual needs of the child and make efforts to satisfy them) approach, therefore the presented material can be used and in working with children with reduced hearing, whose auditory capabilities allow them to perceive acoustic signals containing presentation slides, and partially (visual, speech material, methodical apparatus) with deaf and hearing-impaired children in combination with sign language support based on individual needs. The materials will be useful for children of preschool and primary school age. We deliberately do not specify the physical age of children, as it is not decisive in the hearing-speech development of a child with a hearing impairment, instead hearing age and hearing-speech experience, the early onset of corrective and developmental influence, are important.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2022
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format slideshow
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732845/1/%D0%B4%D0%B8%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%B7-%D0%B6.pptx
- Жук, В.В. (orcid.org/0000-0001-8183-5250 <http://orcid.org/0000-0001-8183-5250>) (2022) Differentiation of the sounds "Z" and "Zh" [Teaching Resource]