Record Details

Вплив медіатехнологій на цифровий освітній контент у медіасекторі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732815/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5047
10.33407/itlt.v91i5.5047
 
Title Вплив медіатехнологій на цифровий освітній контент у медіасекторі
Impact of Media Technologies on Digital Educational Content in Media Sector
 
Creator Horska, K.A.
Burov, O. Yu.
Orliyk, Olena
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стрімкий розвиток медіатехнологій вплинув на всі сфери життєдіяльності людини. У медіаосвіті вони знайшли застосування як на рівні організації навчального процесу майбутніх представників медіаіндустрії, так і в аспекті його контентного наповнення. Медіасектор як прогресивна галузь активно використовує технологічний потенціал для підвищення ефективності та якості освіти. Одночасно ці процеси формують жорстке конкурентне середовище. В умовах превалювання дистанційної форми навчання в останні кілька років заклади вищої освіти зіткнулися з появою на ринку численних альтернативних освітніх інтернет-ініціатив, що можуть бути певною загрозою для майбутнього традиційної вищої освіти. Частково це обумовлено переорієнтуванням економічних моделей медіаіндустрії, починаючи від кардинального перегляду підходів до монетизації до популярності некомерційної, незалежної журналістики, де зростають можливості працевлаштування. І ті, й інші моделі вимагають від журналістів володіння новими навичками та знаннями з інших галузей, які часто не пов'язані, на перший погляд, з журналістикою. Крім того, зміна каналів комунікації та підвищення рівня технологічної грамотності серед молоді визначає необхідність адаптації контентних форматів з урахуванням нових реалій. Для того, щоб відстоювати своє традиційне домінування на ринку освітніх послуг у медіасекторі, університетам необхідно переглянути контентне наповнення навчальних програм, а також ефективно використовувати технологічний інструментарій в освітньому процесі. Представлене дослідження, що ґрунтується на опитуванні майбутніх працівників медіасфери у період 2020-2021 рр. (20 місяців), дозволило виділити пріоритетні для сучасних студентів контентні формати та оцінити потенціал та ризики їх подальшого використання. Також описана практика застосування в ЗВО медіатехнологій дала можливість рекомендувати ті з них, що можуть бути впроваджені в освітній процес з найбільшим ефектом.
Так, перспективним є розвиток комунікаційних каналів, що дозволяють інтегрувати освітні курси та кластери в єдину міждисциплінарну систему як на рівні окремих структурних підрозділів навчального закладу, так і в загальноуніверситетському масштабі. Це дозволить істотно підвищити адаптивність і конкурентоспроможність програм ЗВО в умовах нових викликів медіаринку, а також сприятиме оптимізації обмежених ресурсів.
The rapid development of media technologies has tremendously influenced all spheres of human life. In media education, they are widely used for both organization of future media industry workers training, and its content.
Being progressive, the media sector makes an active use of the technological capacity to enhance the education efficiency and quality. At the same time, those processes create a tough competitive environment. In the context of the distance learning prevailing in the last few years, higher educational establishments face the emergence of numerous alternative educational internet initiates at the market that may pose a certain threat for the traditional higher education in the future.
It is partially driven by reorientation of media industry’s economic models, including a fundamental revision of approaches to monetization and the popularity of the non-commercial independent journalism with its growing employment opportunities. They all urge journalists gain new skills and pursue knowledge from other spheres often unrelated to journalism. On top of that, changing communication channels and higher technological literacy level of young people shape the need to adopt content formats to new realities.
Seeking to assert their traditional dominance in the media education market, universities should revisit the content of training curricula and more efficiently use technological tools in the educational process.
The current study that is based on the survey of future media workers conducted during 2020-2021 (20 months) made it possible to identify the content formats preferred by students and assess the potential and risks of using them in the future. Described practices of using media technologies by universities allow recommend those of them that could be most efficiently integrated in the educational process. For example, the development of communication channels enabling integration of educational courses and clusters into a single interdisciplinary system both at the level of individual educational units and at the university level seems promising. It would make university curricula significantly more adaptable and competitive in the face of new challenges at the media market and streamline limited resources in the existing circumstances.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732815/1/5047-3%5E%5E.pdf
- Horska, K.A. (orcid.org/0000-0002-3430-6206 <http://orcid.org/0000-0002-3430-6206>), Burov, O. Yu. (orcid.org/0000-0003-0733-1120 <http://orcid.org/0000-0003-0733-1120>) and Orliyk, Olena (orcid.org/0000-0001-5145-5919 <http://orcid.org/0000-0001-5145-5919>) (2022) Impact of Media Technologies on Digital Educational Content in Media Sector Information Technologies and Learning Tools, 5 (91). ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v91i5.5047
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v91i5.5047