Record Details

Використання рецептивної технології у навчанні української мови як другої

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732778/
http://idgu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/08/20.05.22__Innovations_in_modern_education.pdf#page=19
 
Title Використання рецептивної технології у навчанні української мови як другої
Использование рецептивной технологии в изучении украинского языка как второго
Use of receptive technology in learning Ukrainian as a second language
 
Creator Фідкевич, Олена Львівна
Богданець-Білоскаленко, Наталія
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У тезах висвітлено сутність та основні прийоми рецептивної технологія, яка надає можливість здобувачам освіти мобілізувати усі наявні механізми свідомого засвоєння споріднених мов,трансферу мовних знань і умінь, отриманих у процесі вивчення попередніх мов. Відзначається, що у процесі системного використання технології відбувається: підвищення мотивації учнів та учениць; зменшення тривожності і страху перед вивченням нової мови; формування здатності до трансферу не тільки мовних явищ, але й культурних явищ, навчальних стратегій; забезпечується підвищення інтенсивності розвитку аналітичних умінь; оптимізація процесу формування читацьких умінь. Підбито підсумки, що використання рецептивної технології є перспективним у процесі вивчення української мови як другої в школах / класах з навчанням польською, чеською, болгарською та іншими спорідненими мовами.
В тезисах освещены сущность и основные приемы рецептивной технологии, которая дает возможность учащимся мобилизовать все имеющиеся механизмы сознательного усвоения родственных языков, трансфера языковых знаний и умений, полученных в процессе изучения предыдущих языков. Отмечается, что в процессе системного использования технологии происходит: повышение мотивации учащихся; уменьшение тревожности и страха перед изучением нового языка; формирование способности к трансферу не только языковых явлений, но и культурных явлений, обучающих стратегий; обеспечивается повышение интенсивности развития аналитических умений; оптимизация процесса формирования читательских умений. Подведены итоги, что использование рецептивной технологии в процессе изучения украинского языка как второго в школах / классах с обучением на польском, чешском, болгарском и других родственных языках имеет перспективы.
The abstracts highlight the essence and basic techniques of receptive technology, which enables students to to mobilize all available mechanisms for the conscious assimilation of related languages, the transfer of linguistic knowledge and skills acquired in the process of learning previous languages. It is noted that in the process of systemic use of technology, the following occurs: increasing student motivation; reducing anxiety and fear of learning a new language; formation of the ability to transfer not only linguistic phenomena, but also cultural phenomena, teaching strategies; an increase in the intensity of development of analytical skills is provided; optimization the process of forming reading skills. Summed up that the use of receptive technology in the process of learning Ukrainian as a second language in schools / classes with instruction in Polish, Czech, Bulgarian and other related languages ​​has prospects.
 
Publisher РВВ ІДГУ
 
Date 2022
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732778/1/20.05.22__Innovations_in_modern_education_18-20.pdf
- Фідкевич, Олена Львівна (orcid.org/0000-0003-3294-915X <http://orcid.org/0000-0003-3294-915X>) and Богданець-Білоскаленко, Наталія (orcid.org/0000-0001-6793-8018 <http://orcid.org/0000-0001-6793-8018>) (2022) Use of receptive technology in learning Ukrainian as a second language In: Інновації в сучасній освіті: методологія, технології, ресурсне забезпечення, дидактичні та виховні аспекти. Збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції (20 травня 2022 р.) РВВ ІДГУ, м. Ізмаїл, Україна, pp. 18-20.