Record Details

Вплив емоційного інтелекту на формування життєвих компетентностей підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732659/
https://sci-conf.com.ua/vii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-priority-directions-of-science-and-technology-development-21-23-marta-2021-goda-kiev-ukraina-arhiv/
 
Title Вплив емоційного інтелекту на формування життєвих компетентностей підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку
The influence of emotional intelligence on the formation of life competencies of adolescents with intellectual development disorders
 
Creator Вовченко, О.А.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Сьогодні головною метою української системи освіти є створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості, незважаючи на її стан здоров‘я та особливі освітні потреби. У сучасній Україні здійснюються активні пошуки шляхів інтеграції дітей з особливим потребами, зокрема підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку. Такі практичні розробки та наукові пошуки зорієнтовані на формування життєвих компетентностей, розвиток потенційних можливостей, забезпечення ефективних умов для соціалізації та соціальної адаптації підлітків. Сучасний освітній простір нашої держави спрямований на формування в особистості підлітка з порушеннями інтелектуального розвитку життєвих компетентностей як інтегративних якостей, що системно характеризують її реальну здатність адекватно і швидко реагувати на стрімкі зміни, що відбуваються в суспільстві, здійснювати відбір способів і засобів досягнення певної мети.
Today, the main goal of the Ukrainian education system is to create conditions for the development and self-realization of each individual, regardless of their health and special educational needs. In modern Ukraine, active search for ways to integrate children with special needs, in particular adolescents with intellectual disabilities, is being carried out. Such practical developments and scientific research are focused on the formation of life competencies, development of potential opportunities, provision of effective conditions for socialization and social adaptation of adolescents. The modern educational space of our country is aimed at forming in the personality of a teenager with violations of the intellectual development of life competencies as integrative qualities that systematically characterize his real ability to respond adequately and quickly to the rapid changes taking place in society, to carry out the selection of ways and means of achieving a certain goal.
 
Publisher SPC "Sci-conf.com.ua"
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732659/1/PRIORITY-DIRECTIONS-OF-SCIENCE-AND-TECHNOLOGY-DEVELOPMENT-21-23.03.21-834-840.pdf
- Вовченко, О.А. (orcid.org/0000-0002-4399-0118 <http://orcid.org/0000-0002-4399-0118>) (2021) The influence of emotional intelligence on the formation of life competencies of adolescents with intellectual development disorders In: The 7th International scientific and practical conference "Priority directions of science and technology development" (March 21-23, 2021) SPC "Sci-conf.com.ua", с. Kyiv, Ukraine, pp. 834-840. ISBN 978-966-8219-84-9