Record Details

Напрями підготовки юнаків-старшокласників до виконання виховної ролі батька

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732634/
http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2022/81/21.pdf
10.32840/1992-5786.2022.81.21
 
Title Напрями підготовки юнаків-старшокласників до виконання виховної ролі батька
Directions of preparation of high school boys for the educational role of a father
 
Creator Шахрай, В.М.
Малиношевський, Р.В.
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті піднімається питання виховної ролі батька в сім’ї та розкриваються основні напрями підготовки юнаків-старшокласників до виконання ролі батька-вихователя.
Наголошено, що батьківство в наукових працях розглядається як соціальний інститут (анг. fatherhood) і як діяльність, практика, поведінка батьків (анг. fathering). Батьківство як соціальний інститут виявляється в комплексі батьківських функцій, що склалися історично (батько як годувальник, як захисник, як вихователь). Звернено увагу на зміни, що відбуваються у виконанні ролі батька в нинішній суспільний період, та виявляються, зокрема, у появі «нового батька» – типу чоловіка, який не лише бере на себе відповідальність за свою сім’ю, а й ділить порівну з дружиною як домашні обов’язки, так і обов’язки щодо виховання дітей. Підкреслено особливу роль батька у становленні особистості дитини.
Зазначено, що практика батьківства виявляється насамперед у виховній діяльності батька, що передбачає наявність у нього знань, вмінь з проблем виховання, розвиненість емоційно-почуттєвої сфери, прагнення будувати взаємини з дитиною та її матір’ю на гуманістичних засадах. Важливою є підготовка молодих людей до виховної діяльності батька, зокрема юнаків шкільного віку.
Визначено основні напрями підготовки юнаків-старшокласників до виконання ними ролі батька-вихователя: педагогічна діяльність з надання юнакам знань з основ сім’ї та батьківства; робота закладу освіти з батьківськими сім’ями юнаків-старшокласників щодо підвищення батьківського авторитету та забезпечення належного впливу сім’ї на дітей як майбутніх батьків; спрямування юнаків-старшокласників на самовиховання, розвиток якостей особистості, що допоможуть в майбутньому належно виконувати батьківську роль. Особливий наголос зроблено на необхідності системної педагогічної роботи з підготовки юнаків-старшокласників до майбутнього батьківства, впровадження в освітній процес закладу освіти спеціальних курсів відповідної проблематики, використання сукупності методів, що сприяють зацікавленню учнями проблемою майбутнього батьківства (метод обговорення конкретних ситуацій батьківсько-дитячих взаємин; метод рольової гри, що відображається в програванні різних моментів спілкування батька і дитини; метод організації спілкування з молодшими дітьми тощо).
The article deals with the issue of the educational role of a father in family and reveals the main directions of preparation of young high school boys to perform the role of the father-educator.
It is emphasized that in scientific works fatherhood is considered as a social institution and as an activity, practice, behaviour of fathering. Fatherhood as a social institution is expressed as a set of parental functions that have developed historically (father as a breadwinner, as a protector, as an educator). The authors focus on the changes taking place in the role of father in the current social period, which is manifested, in particular, in the emergence of a “new father” as a type of husband who not only takes responsibility for his family but also shares equally with his wife both domestic and child care responsibilities. The special role of the father in the development of the child’s personality is highlighted.
It is noted that the practice of fatherhood is manifested primarily in the educational activities of the father, which requires educational knowledge and skills, development of emotional sphere, the desire to build relationships with the child and his or her mother according to humanistic principles. It is important to prepare young people for their father’s educational activities, especially high school boys.
The main directions of preparation high school boys to perform the role of the parent-educator are determined as the following: pedagogical activities to provide young men with knowledge of the basics of family and fatherhood; the work of the educational institution with the parental families of high school boys to increase parental authority and ensure the proper influence of the family on children as future parents; orientation of high school boys for self-education, development of personality qualities that will help in the future to properly perform the role of the father. The main emphasis is put on the need for systematic pedagogical work to prepare high school boys for future fatherhood, implementing of special courses in the educational process, using a set of methods that promote students’ interest in future parenting (method of discussing specific situations of parent-child relationships; role-playing that is reflected in performing of different moments of communication between parent and child, the method of organizing communication with younger children, etc.).
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732634/1/%D0%A8%D0%B0%D1%85%D1%80%D0%B0%D0%B9%20%D0%92.%D0%9C.%2C%20%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D1%88%D0%B5%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%A0.%D0%92.%20%D0%9D%D0%B0%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%B8%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%BA%D0%B8%20%D1%8E%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D1%96%D0%B2-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%88%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B2%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%80%D0%BE%D0%BB%D1%96%20%D0%B1%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Шахрай, В.М. (orcid.org/0000-0003-2433-0357 <http://orcid.org/0000-0003-2433-0357>) and Малиношевський, Р.В. (orcid.org/0000-0001-8839-6465 <http://orcid.org/0000-0001-8839-6465>) (2022) Directions of preparation of high school boys for the educational role of a father Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах (81). pp. 117-122. ISSN 1992-5786
10.32840/1992-5786.2022.81.21
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32840/1992-5786.2022.81.21