Record Details

Художній твір як об’єкт диференційованої роботи учнів початкової школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732155/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/scientia/issue/view/27.05.2022
 
Title Художній твір як об’єкт диференційованої роботи учнів початкової школи
A work of art as an object of differentiated work of elementary school students
 
Creator Шевчук, Л.М.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description У тезах акцентовано увагу читачів (учителів та потенційних авторів підручників і посібників) на сутності і специфіці художнього твору. Зокрема уміщено трактування поняття «художній твір», наголошено, що для структури художнього твору характерна зовнішня і внутрішня організація, що охоплює форму літературного твору й зміст. Усвідомлення згаданих аспектів необхідне для ефективної роботи учнів початкової школи з текстами художнього стилю.
Theses emphasize the attention of readers (teachers and potential authors of textbooks and manuals) on the essence and specificity of an artistic work. In particular, the interpretation of the concept of "artistic work" is placed, it is emphasized that the structure of an artistic work is characterized by external and internal organization, which includes the form of a literary work and its content. Awareness of the mentioned aspects is necessary for the effective work of elementary school students with artistic style texts.
 
Publisher European Scientific Platform
 
Date 2022
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732155/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%9B%20%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Шевчук, Л.М. (orcid.org/0000-0002-4193-0971 <http://orcid.org/0000-0002-4193-0971>) (2022) A work of art as an object of differentiated work of elementary school students In: Technologies and strategies for the implementation of scientific achievements: collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference, May 27, 2022 European Scientific Platform, с. Stockholm, Kingdom of Sweden, pp. 25-27. ISBN 979-8-88526-802-8