Record Details

Possibilities of using the Game Simulator Software Inc in the training of future software engineers

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732479/
https://www.scitepress.org/PublishedPapers/2020/109272/109272.pdf
10.5220/0010927200003364
 
Title Possibilities of using the Game Simulator Software Inc in the training of future software engineers
Можливості використання ігрового симулятора Game Simulator Software Inc у підготовці майбутніх інженерів-програмістів
 
Creator Vakaliuk, Tetiana
Kontsedailo, Valerii V.
Antoniuk, Dmytro S.
Korotun, Olha V.
Semerikov, Serhiy O.
Mintii, I.S.
Kalinichenko, Olga O.
 
Subject 004.4 Software
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article presents the possibilities of use game simulator Software Inc to form a sustainable professional competence of a software engineering specialist: the ability to: apply knowledge in practical situations; communicate in a foreign language; work in a team; act based on ethical considerations; commitment to preserving the environment; evaluate and take into account economic, social, technological and environmental factors affecting the sphere of professional activity; for lifelong learning. The use game simulators, in the educational process, allows to improve the quality of educational material and to enhance the educational effects from the use of innovative pedagogical programs and methods, as it gives teachers additional opportunities for constructing individual educational trajectories of students. In the process of research, students gain knowledge, skills of the future IT specialist and competences of the legal protection of the results of intellectual activity, technological audit, marketing, product realization in the market of innovations. There are many ways in which a company can achieve a dominant position in the industry. For example, the staff of a virtual company can work on developing editorial software for designers, business tools for offices, video games for the console, and even, if time and skill level allows, they can develop their operating system. So in the game simulator Software Inc students are invited to build and design office buildings for optimal working conditions of their own software development company.
У статті представлено можливості використання ігрового тренажера Software Inc для формування стійкої професійної компетентності фахівця з програмної інженерії: здатності: застосовувати знання в практичних ситуаціях; спілкуватися іноземною мовою; працювати в команді; діяти на основі етичних міркувань; прихильності до збереження навколишнього середовища; оцінювати та враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори, що впливають на сферу професійної діяльності; до навчання протягом усього життя. Використання ігрових тренажерів у навчальному процесі дозволяє підвищити якість засвоєння навчального матеріалу та посилити освітні ефекти від застосування інноваційних педагогічних програм і методик, оскільки надає викладачам додаткові можливості для побудови індивідуальних освітніх траєкторій студентів. У процесі науково-дослідної роботи студенти отримують знання, уміння та навички майбутнього ІТ-фахівця та компетенції з правової охорони результатів інтелектуальної діяльності, технологічного аудиту, маркетингу, реалізації продукту на ринку інновацій. Існує багато способів, за допомогою яких компанія може досягти домінуючого становища в галузі. Наприклад, співробітники віртуальної компанії можуть працювати над розробкою редакційного програмного забезпечення для дизайнерів, бізнес-інструментів для офісів, відеоігор для приставки, і навіть, якщо дозволяє час і рівень кваліфікації, можуть розробити свою операційну систему. Так в ігровому симуляторі Software Inc студентам пропонується побудувати та спроектувати офісні будівлі для оптимальних умов роботи власної компанії з розробки програмного забезпечення.
 
Publisher SciTePress
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732479/1/109272.pdf
- Vakaliuk, Tetiana (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>), Kontsedailo, Valerii V. (orcid.org/0000-0002-6463-370X <http://orcid.org/0000-0002-6463-370X>), Antoniuk, Dmytro S. (orcid.org/0000-0001-7496-3553 <http://orcid.org/0000-0001-7496-3553>), Korotun, Olha V. (orcid.org/0000-0003-2240-7891 <http://orcid.org/0000-0003-2240-7891>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>), Mintii, I.S. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) and Kalinichenko, Olga O. (orcid.org/0000-0002-7057-2675 <http://orcid.org/0000-0002-7057-2675>) (2022) Possibilities of using the Game Simulator Software Inc in the training of future software engineers Proceedings of the 1st Symposium on Advances in Educational Technology - Volume 1: AET. pp. 665-675. ISSN ISBN 978-989-758-558-6
10.5220/0010927200003364
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.5220/0010927200003364