Record Details

Концептуальні підходи формування змісту STEM освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732461/
https://archive.mcnd.org.ua/index.php/conference-proceeding/issue/view/07.10.2022
 
Title Концептуальні підходи формування змісту STEM освіти
Conceptual approaches to the formation of the content of STEM education
 
Creator Левченко, Фессалоніка Григорівна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
5 Мathematics. natural sciences
 
Description Проаналізовані різні концептуальні підходи формуванн змісту освіти. На основі здійсненого аналізу існуючих концептуальних підходів обрано оптимальний підхід, що є актуальним в умовах функціонування STEM орієнтованих технологій.
Various conceptual approaches to the formation of the content of education are analyzed. Based on the analysis of existing conceptual approaches, the optimal approach was chosen, which is relevant in the conditions of operation of STEM-oriented technologies.
 
Publisher Європейська наукова платформа
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732461/1/9-15-PB-%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B8-99-100.pdf
- Левченко, Фессалоніка Григорівна (orcid.org/0000-0003-4295-2934 <http://orcid.org/0000-0003-4295-2934>) (2022) Conceptual approaches to the formation of the content of STEM education In: Технології, інструменти та стратегії реалізації наукових досліджень: матеріали IV Міжнародної наукової конференції, м. Суми, 7 жовтня, 2022 р. Європейська наукова платформа, м. Вінниця, Україна, pp. 98-99. ISBN 978-617-8037-90-1