Record Details

Результати аналітико-констатувального етапу дослідження «Методика використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732349/
https://lib.iitta.gov.ua/730975/
 
Title Результати аналітико-констатувального етапу дослідження «Методика використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень»
Results of the analytical and factual stage of the study "Methods of using information and digital technologies to evaluate the effectiveness of pedagogical research"
 
Creator Вакалюк, Тетяна Анатоліївна
Іванова, С.М.
Мінтій, І.С.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
 
Description У межах виконання першого етапу наукового дослідження відповідно до завдань ТЗ у 2021 році отримано такі результати: визначено понятійно-термінологічний апарат, що стосується предмету дослідження та уточнено поняття: «інформаційно-цифрові технології», «оцінювання результативності педагогічних досліджень з використанням інформаційно-цифрових технологій», «результативність педагогічних досліджень»; проведено аналіз вітчизняних нормативних документів щодо тематики дослідження.
Проаналізовано вітчизняний і зарубіжний досвід використання інформаційно-цифрових технологій для оцінювання результативності педагогічних досліджень. Досліджено вимоги та положення чинних вітчизняних нормативних документів на предмет їх відповідності міжнародним принципам та підходам щодо використання кількісних показників при оцінюванні діяльності учених, науково-дослідних робіт та наукових установ з урахуванням специфіки галузі педагогічних наук. Виокремлено наукометричні показники для визначення рейтингу наукових установ і вчених джерелом яких є Web of Science, Scopus, Publons, Google Scholar. Визначено особливості застосування електронних соціальних мереж Researchgate та Academia.edu для оцінювання результативності науково-педагогічних досліджень з використанням альтметричних показників. Проаналізовано представлення наукових установ і закладів вищої освіти у світових та вітчизняних рейтингах за їх показниками. Виокремлено загальні підходи щодо оцінювання результативності педагогічних досліджень з використанням інформаційно-цифрових технологій. Визначено критерії і показники оцінювання результативності педагогічних досліджень з використанням інформаційно-цифрових технологій. Розроблено анкету (опитування) для наукових і науково-педагогічних працівників.
Within the framework of the first stage of scientific research in accordance with the tasks in 2021, the following results were obtained: the conceptual and terminological apparatus related to the subject of research was defined and the concepts were clarified: "information and digital technologies", "evaluation of the effectiveness of pedagogical research using information and digital technologies", "effectiveness of pedagogical research"; an analysis of domestic regulatory documents on the subject of research was carried out.
The domestic and foreign experience of using information and digital technologies for evaluating the effectiveness of pedagogical research is analyzed. The requirements and provisions of the current domestic regulatory documents are investigated for their compliance with international principles and approaches to the use of quantitative indicators in assessing the activities of scientists, research works, and scientific institutions, taking into account the specifics of the field of pedagogical sciences. The scientometric indicators for determining the ranking of scientific institutions and scientists, the source of which is Web of Science, Scopus, Publons, and Google Scholar, are highlighted. The features of the use of electronic social networks Researchgate and Academia.edu for evaluating the effectiveness of scientific and pedagogical research using altmetric indicators are determined. The representation of scientific institutions and higher education institutions in the world and national rankings by their indicators are analyzed. General approaches to evaluating the effectiveness of pedagogical research using information and digital technologies are highlighted. The criteria and indicators for evaluating the effectiveness of pedagogical research using information and digital technologies are determined. The questionnaire (survey) for scientific and scientific-pedagogical workers was developed.
 
Publisher ІЦО НАПН України
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732349/1/%D0%86%D0%A6%D0%9E_2022%20%D0%92%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BA.pdf
- Вакалюк, Тетяна Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>), Іванова, С.М. (orcid.org/0000-0002-3613-9202 <http://orcid.org/0000-0002-3613-9202>) and Мінтій, І.С. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) (2022) Results of the analytical and factual stage of the study "Methods of using information and digital technologies to evaluate the effectiveness of pedagogical research" In: вітна науково-практична конференція Інституту цифровізації освіти НАПН України : збірник матеріалів, 10 лютого 2022 р., м. Київ ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 13-16. ISBN 978-617-8226-04-6