Record Details

Вимоги до змiсту та пiдготовки докторiв фiлософiї зi спецiальностi «Автоматизацiя та комп’ютерно-iнтегрованi технологiї»

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/728810/
10.31812/educdim.v56i4.4436
 
Title Вимоги до змiсту та пiдготовки докторiв фiлософiї зi спецiальностi «Автоматизацiя та комп’ютерно-iнтегрованi технологiї»
Requirements for the content and training of PhD in the specialty of automation and computer-integrated technologies
 
Creator Morkun, Volodymyr
Hryshchenko, Svitlana
Mintii, I.S.
Marienko, M.V.
Yechkalo, Yu.V.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Метою статтi є розкриття вимог до змiсту та пiдготовки докторiв фiлософiї зi спецiальностi 151 Автоматизацiя та комп’ютерно-iнтегрованi технологiї, виконання яких сприятиме успiшнiй акредитацiї освiтньо-наукових програм iнших спецiальностей закладiв вищої освiти України. Методи дослiдження. Пiд час проведення дослiдження здiйснено аналiз нормативної бази документiв для пiдготовки докторiв фiлософiї, стандартiв вищої освiти, науково-методичної лiтератури, освiтньо-наукових програм закладiв вищої освiти.
Результати дослiдження полягають у висвiтленнi основних аспектiв, на якi слiд звернути увагу задля успiшної акредитацiї освiтньо-наукових програм.
The aim of the article is to disclose the requirements for the content and training of PhDs in the specialty 151 Automation and computer-integrated technologies, the implementation of which will contribute to the successful accreditation of educational and scientific programs of other specialties of higher educational institutions in Ukraine. Research Methods. The study involved the analysis of the regulatory framework of documents for the training of doctors of philosophy, standards of higher education, scientific and methodological literature, educational and scientific programs of higher educational institutions. The results of the study consist in highlighting the main aspects that should be taken into account for the successful accreditation of educational and scientific programs.
 
Publisher Криворiзький державний педагогiчний унiверситет
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/728810/1/document.pdf
- Morkun, Volodymyr (orcid.org/0000-0003-1506-9759 <http://orcid.org/0000-0003-1506-9759>), Hryshchenko, Svitlana (orcid.org/0000-0003-4957-0904 <http://orcid.org/0000-0003-4957-0904>), Mintii, I.S. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>), Marienko, M.V. (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) and Yechkalo, Yu.V. (orcid.org/0000-0002-0164-8365 <http://orcid.org/0000-0002-0164-8365>) (2021) Requirements for the content and training of PhD in the specialty of automation and computer-integrated technologies Освітній вимір, 4 (56). pp. 77-89. ISSN 2304-4470
10.31812/educdim.v56i4.4436
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31812/educdim.v56i4.4436