Record Details

Review of the course "Development of Virtual and Augmented Reality Software" for STEM teachers: implementation results and improvement potentials

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/726952/
http://ceur-ws.org/Vol-2898/paper09.pdf
 
Title Review of the course "Development of Virtual and Augmented Reality Software" for STEM teachers: implementation results and improvement potentials
Огляд курсу "Розробка програмного забезпечення віртуальної та доповненої реальності" для викладачів STEM: результати впровадження та потенціал вдосконалення
 
Creator Semerikov, Serhiy O.
Mintii, Mykhailo
Mintii, I.S.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
004.92 Computer graphics
004.94 Simulation
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The research provides a review of applying the virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technology
to education. There are analysed VR and AR tools applied to the course “Development of VR and AR software” for STEM teachers and specified efficiency of mutual application of the environment Unity to visual design, the programming environment (e.g. Visual Studio) and the VR and AR platforms (e.g. Vuforia). JavaScript language and the A-Frame, AR.js, Three.js, ARToolKit and 8th Wall libraries are selected as programming tools. The designed course includes the following modules: development of VR tools (VR and Game Engines; physical interactions and camera; 3D interface and positioning; 3D user interaction; VR navigation and introduction) and development of AR tools (set up AR tools in Unity 3D; development of a project for a photograph; development of training materials with Vuforia;
development for promising devices). The course lasts 16 weeks and contains the task content and patterns of performance. It is ascertained that the course enhances development of competences of designing and using innovative learning tools. There are provided the survey of the course participants concerning their expectations and the course results. Reduced amounts of independent work, increased classroom hours, detailed methodological recommendations and increased number of practical problems associated with STEM subjects are mentioned as the course potentials to be implemented.
Дослідження дає огляд застосування технологій віртуальної реальності (ВР) та доповненої реальності (АР) до освіти. Проаналізовано інструменти VR та AR, що застосовуються до курсу «Розробка програмного забезпечення VR та AR» для викладачів STEM, та визначено ефективність взаємного застосування середовища Unity до візуального дизайну, середовища програмування (наприклад, Visual Studio) та платформ VR та AR (наприклад, Вуфорія). Мовою JavaScript та бібліотеками A-Frame, AR.js, Three.js, ARToolKit та 8th Wall обрано інструменти програмування. Розроблений курс включає такі модулі: розробка інструментів VR (VR та ігрові двигуни; фізична взаємодія та камера; 3D -інтерфейс та позиціонування; 3D -взаємодія з користувачем; навігація та впровадження VR) та розробка інструментів AR (налаштування інструментів AR у Unity 3D ; розробка проекту фотографії; розробка навчальних матеріалів з Vuforia; розробка перспективних пристроїв). Курс триває 16 тижнів і містить зміст завдання та схеми виконання. Встановлено, що курс покращує розвиток компетентностей проектування та використання інноваційних засобів навчання. Надано опитування учасників курсу щодо їх очікувань та результатів курсу. Зменшення обсягів самостійної роботи, збільшення годин у класі, детальні методичні рекомендації та збільшення кількості практичних проблем, пов'язаних із предметами STEM, згадуються як потенціал курсу, який необхідно реалізувати.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/726952/1/paper09.pdf
- Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>), Mintii, Mykhailo (orcid.org/0000-0002-0488-5569 <http://orcid.org/0000-0002-0488-5569>) and Mintii, I.S. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) (2021) Review of the course "Development of Virtual and Augmented Reality Software" for STEM teachers: implementation results and improvement potentials Proceedings of the 4th International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2021) Kryvyi Rih, Ukraine, May 11, 2021 (2898). pp. 159-177. ISSN 1613-0073