Record Details

Using Game Dev Tycoon to Develop Professional Soft Competencies for Future Engineers-Programmers

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/726867/
http://ceur-ws.org/Vol-2732/
 
Title Using Game Dev Tycoon to Develop Professional Soft Competencies for Future Engineers-Programmers
Використання Game Dev Tycoon для розвитку загальнопрофесійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів
 
Creator Vakaliuk, Tetiana
Kontsedailo, Valerii V.
Antoniuk, Dmytro S.
Korotun, Olha V.
Semerikov, Serhiy O.
Mintii, I.S.
 
Subject 004.4 Software
004.94 Simulation
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article presents the possibilities of using game simulator Game
Dev Tycoon to develop professional soft competencies for future engineer
programmers in higher education. The choice of the term “gaming simulator” is
substantiated, a generalization of this concept is given. The definition of such
concepts as “game simulation” and “professional soft competencies” are given.
Describes how in the process of passing game simulations students develop the
professional soft competencies. Professional soft competencies include: the
ability to work in a team; ability to cooperate; ability to problem-solving; ability
to communicative; ability to decision-making; ability to orientation to the result;
ability to support of interpersonal relations; ability to use of rules and procedures;
ability to reporting; ability to attention to detail; ability to customer service;
ability to sustainability; ability to the manifestation of professional honesty and
ethics; ability to planning and prioritization; ability to adaptation; ability to
initiative; ability to Innovation; ability to external and organizational awareness.
У статті представлені можливості використання ігрового симулятора Game Dev Tycoon для розвитку загальнопрофесійних компетентностей майбутніх програмістів-інженерів у вищих навчальних закладах. Обґрунтовано вибір терміну «ігровий симулятор», дано узагальнення цього поняття. Наведено визначення таких понять, як “імітація гри” та “професійна м’яка компетентність”. Описує, як у процесі проходження ігрового моделювання студенти розвивають професійні м’які компетентності. До загальнопрофесійних компетентностей належать: вміння працювати в команді; вміння співпрацювати; вміння вирішувати проблеми; здатність до комунікабельності; здатність приймати рішення; здатність орієнтуватися на результат; здатність підтримувати міжособистісні відносини; вміння користуватися правилами та процедурами; вміння звітувати; вміння приділяти увагу деталям; можливість обслуговування клієнтів; здатність до стійкості; здатність до прояву професійної чесності та етики; здатність до планування та визначення пріоритетів; здатність до адаптації; здатність до ініціативи; здатність до інновацій; здатність до зовнішньої та організаційної обізнаності.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/726867/1/20200808.pdf
- Vakaliuk, Tetiana (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>), Kontsedailo, Valerii V. (orcid.org/0000-0002-6463-370X <http://orcid.org/0000-0002-6463-370X>), Antoniuk, Dmytro S. (orcid.org/0000-0001-7496-3553 <http://orcid.org/0000-0001-7496-3553>), Korotun, Olha V. (orcid.org/0000-0003-2240-7891 <http://orcid.org/0000-0003-2240-7891>), Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) and Mintii, I.S. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) (2020) Using Game Dev Tycoon to Develop Professional Soft Competencies for Future Engineers-Programmers Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume II: Workshops Kharkiv, Ukraine, October 06-10, 2020 (2732). pp. 808-822. ISSN 1613-0073