Record Details

Using game simulator Software Inc in the Software Engineering education

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720117/
http://ceur-ws.org/Vol-2547/paper05.pdf
 
Title Using game simulator Software Inc in the Software Engineering education
Використання ігрового симулятора Software Inc в освіті з інженерії програмного забезпечення
 
Creator Vakaliuk, Tetiana
Kontsedailo, Valerii V.
Antoniuk, Dmytro S.
Korotun, Olha V.
Mintii, I.S.
Pikilnyak, A.V.
 
Subject 004.94 Simulation
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article presents the possibilities of using game simulator Sotware Inc in the training of future software engineer in higher education. Attention is drawn to some specific settings that need to be taken into account when training in the course of training future software engineers. More and more educational institutions are introducing new teaching methods, which result in the use of engineering students, in particular, future software engineers, to deal with real professional situations in the learning process. The use of modern ICT, including game simulators, in the educational process, allows to improve the quality of educational material and to enhance the educational effects from the use of innovative pedagogical programs and methods, as it gives teachers additional opportunities for constructing individual educational trajectories of students. The use of ICT allows for a differentiated approach to students with different levels of readiness to study. A feature of any software engineer is the need to understand the related subject area for which the software is being developed. An important condition for the preparation of a highly qualified specialist is the independent fulfillment by the student of scientific research, the generation, and implementation of his idea into a finished commercial product. In the process of research, students gain knowledge, skills of the future IT specialist and competences of the legal protection of the results of intellectual activity, technological audit, marketing, product realization in the market of innovations. Note that when the real-world practice is impossible for students, game simulators that simulate real software development processes are an alternative.
У статті представлені можливості використання ігрового симулятора Sotware Inc у навчанні майбутнього інженера-програміста у вищій освіті. Звертається увага на деякі конкретні параметри, які необхідно враховувати при навчанні в ході навчання майбутніх інженерів програмного забезпечення. Все більше навчальних закладів впроваджують нові методи навчання, в результаті яких студенти-інженери, зокрема майбутні інженери програмного забезпечення, використовують для вирішення реальних професійних ситуацій у процесі навчання. Використання сучасних ІКТ, включаючи ігрові тренажери, у навчальному процесі дозволяє підвищити якість навчального матеріалу та посилити навчальні ефекти від використання інноваційних педагогічних програм та методів, оскільки це дає вчителям додаткові можливості для побудови індивідуальних навчальних траєкторій студентів. Використання ІКТ дозволяє диференціювати підхід до студентів з різним рівнем готовності до навчання. Особливістю будь-якого програмного інженера є необхідність зрозуміти суміжну тематичну область, для якої розробляється програмне забезпечення. Важливою умовою підготовки висококваліфікованого фахівця є самостійне виконання студентом наукових досліджень, генерація та реалізація своєї ідеї у готовому комерційному продукті. У процесі дослідження студенти здобувають знання, навички майбутнього ІТ-спеціаліста та компетенції правового захисту результатів інтелектуальної діяльності, технологічного аудиту, маркетингу, реалізації продукції на ринку інновацій. Зауважте, що коли реальна практика неможлива для студентів, ігрові тренажери, що імітують реальні процеси розробки програмного забезпечення, є альтернативою.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720117/1/paper05.pdf
- Vakaliuk, Tetiana (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>), Kontsedailo, Valerii V. (orcid.org/0000-0002-6463-370X <http://orcid.org/0000-0002-6463-370X>), Antoniuk, Dmytro S. (orcid.org/0000-0001-7496-3553 <http://orcid.org/0000-0001-7496-3553>), Korotun, Olha V. (orcid.org/0000-0003-2240-7891 <http://orcid.org/0000-0003-2240-7891>), Mintii, I.S. (orcid.org/0000-0003-3586-4311 <http://orcid.org/0000-0003-3586-4311>) and Pikilnyak, A.V. (orcid.org/0000-0003-0898-4756 <http://orcid.org/0000-0003-0898-4756>) (2020) Using game simulator Software Inc in the Software Engineering education Augmented Reality in Education : Proceedings of the 2nd International Workshop (AREdu 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019 (2547). pp. 66-80. ISSN 1613-0073