Record Details

Віртуальне навчання в умовах війни

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732449/
 
Title Віртуальне навчання в умовах війни
Virtual education in war conditions
 
Creator Назар, Максим Миколайович
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Мета роботи – розкрити психолого-педагогічні властивості віртуального навчання в умовах повномасштабної війни в Україні. Виявлено, що навчання та психологічна робота під час війни, що здійснюються у віртуальних освітніх просторах і створюють єдиний психолого-педагогічний процес, є особливо актуальними, зокрема через чинники безпеки та зручності. Такий процес сприяє не лише досягненню навчальних цілей, але і інтелектуальному та особистісному розвитку, ампліфікації ментальних карт, формуванню більш цілісної інтегральної моделі дійсності, розширенню соціальних контактів, розвитку співпраці, цілеспрямованості, суб’єктності, креативності, самостійності та відповідальності, розкриттю власних індивідуальних потенціалів, знаходженню психологічних ресурсів для подолання наслідків дистресу, викликаних війною або соціальною ізоляцією.
The purpose of the work is to reveal the psychological and pedagogical properties of virtual education in the conditions of a full-scale war in Ukraine. It was found training and psychological work during the war, which are carried out in virtual educational spaces and create a single psychological and pedagogical process, are particularly relevant, in particular due to the factors of safety and convenience. Such a process contributes not only to the achievement of educational goals, but also to intellectual and personal development, amplification of mental maps, the formation of a more complete and integrated model of reality, the expansion of social contacts, the development of cooperation, purposefulness, subjectivity, creativity, independence and responsibility, the unlocking of one's own individual potentials, finding psychological resources to overcome the effects of distress caused by war or social isolation.
 
Publisher Інститут професійної освіти НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732449/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Назар, Максим Миколайович (orcid.org/0000-0002-9104-2585 <http://orcid.org/0000-0002-9104-2585>) (2022) Virtual education in war conditions Інноваційна професійна освіта (3). ISSN 2786-619Х (In Press)