Record Details

Формування в учнів здатності гармонійного розвитку в умовах війни на засадах STEM-освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732288/
https://undip.org.ua/library/problemy-suchasnoho-pidruchnyka-navchalno-metodychne-zabezpechennia-osvitnoho-protsesu-v-umovakh-voiennoho-chasu-zbirnyk-tez-dopovidey/
 
Title Формування в учнів здатності гармонійного розвитку в умовах війни на засадах STEM-освіти
Formation of students' ability to harmonious development in the conditions of war on the basis of STEM education
 
Creator Піддячий, Микола Іванович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description Специфічною ознакою організації сучасної STEM-освіти є створення розвивального навчального середовища для гармонійного розвитку учнів в умовах війни. Наукове обґрунтування шляхів розвитку та формування якостей, цінностей і компетентностей учнів в умовах системи загальної середньої освіти є важливим для розв’язання низки суперечностей між: соціальним замовленням якісної підготовки учнів, конкурентоспроможних у процесі розбудови трудових відносин на вікових етапах і недостатнім рівнем їхньої реальної підготовки до продуктивної діяльності; значним обсягом перспективної інформації в умовах швидкозмінних технологій і неадаптованістю навчального середовища до інноваційних змін у напрямі її аналізу і використання; розвитком інфраструктури шкіл і необхідністю розробки та своєчасного корегування теоретико-методичних засад системи освіти учнів; впровадженням інтегративного підходу в особистісно орієнтований навчально-виховний процес і необхідністю його врахування у підготовці учнів до продуктивної діяльності; новими інформаційними технологіями для змістових ліній в межах STEM-освіти і недостатністю використання таких технологій у підготовці учнів до продуктивної діяльності.
A specific feature of the organization of modern STEM education is the creation of a developmental learning environment for the harmonious development of students in war conditions. Scientific substantiation of ways of development and formation of qualities, values ​​and competences of students in the conditions of the system of general secondary education is important for resolving a number of contradictions between: social order of high-quality training of students, competitive in the process of building labor relations at age stages and the insufficient level of their real preparation for productive activity; a significant volume of promising information in the conditions of rapidly changing technologies and the inadequacy of the educational environment to innovative changes in the direction of its analysis and use; the development of school infrastructure and the need to develop and timely correct the theoretical and methodological foundations of the system of student education; the implementation of an integrative approach in the personally oriented educational process and the need to take it into account in preparing students for productive activities; new information technologies for content lines within STEM education and insufficient use of such technologies in preparing students for productive activities.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732288/1/%D0%9F%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%8F%D1%87%D0%B8%D0%B9%20%D0%9C_PSP_tezy_2022_%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B.pdf
- Піддячий, Микола Іванович (orcid.org/0000-0001-6571-1450 <http://orcid.org/0000-0001-6571-1450>) (2022) Formation of students' ability to harmonious development in the conditions of war on the basis of STEM education In: Проблеми сучасного підручника: навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в умовах воєнного часу : збірник тез доповідей Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 53-55. ISBN 978-966-644-616-2