Record Details

Ключові орієнтири трансформації в освіті осіб з ООП у повоєнний період

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732239/
https://ispukr.org.ua/?p=9597&fbclid=IwAR1CETb4EhnKpojqVEvmf7Zh1Oh2-G8d5KfEXqvvxEOf5PJa8QTCBpmftTo#.Y1y_9HZBw2w
 
Title Ключові орієнтири трансформації в освіті осіб з ООП у повоєнний період
Key landmarks of transformation in the education of persons with special educational needs in the post-war period
 
Creator Таранченко, О.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Система освіти, як одного з надважливих соціальних інститутів держави, загалом визначає і напрям поступу країни та її суспільства в цілому, оскільки виконує відповідні функції задля економічного, соціального та культурно-світоглядного розвитку. Війна, в якій ми перебуваємо сьогодні, породжені нею наслідки, спонукають до роздумів про відновлення і трансформації української системи освіти, пошуків найоптимальніших рішень, зважаючи на низку складних питань, що будуть нагальними упродовж певного періоду часу: зруйнована і пошкоджена колосальна кількість освітніх закладів – де і як організовувати навчальний процес?; значна кількість освітян змінила місце свого мешкання (окупація, вимушене переселення, еміграція) - яким чином подолати брак кваліфікованихпедагогічних кадрів?; технічні проблеми налагодження навіть дистанційного навчання (відсутність інтернету, планшетів/комп’ютерів тощо); чимало учасників освітнього процесу не володіють на необхідному рівні знаннями ІТ-технологій і загалом технічними пристроями для участі в навчальному процесі в дистанційному режимі – як швидко та дієво організувати «лікбез» у цій сфері; посттравматичні та стресові стани у більшості учасників освітнього процесу – яким чином це здолати в надкороткі терміни? тощо. Таку сукупність викликів ще не мала жодна країна світу в новітній історії людства.
The education system, as one of the most important social institutions of the state, generally determines the direction of progress of the country and its society as a whole, as it performs the relevant functions for the sake of economic, social, cultural and worldview development. The war in which we are today, its consequences, prompt us to think about the restoration and transformation of the Ukrainian education system, the search for the most optimal solutions, taking into account a number of complex issues that will be urgent over a certain period of time: a huge number of destroyed and damaged educational institutions - where and how to organize the educational process?; a significant number of educators changed their place of residence (occupation, forced resettlement, emigration) - how to overcome the lack of qualified teaching staff?; technical problems setting up even distance learning (absence of Internet, tablets/computers, etc.); many participants in the educational process do not have the required level of knowledge of IT technologies and, in general, technical devices to participate in the educational process in remote mode - how to quickly and effectively organize "liqbez" in this area; post-traumatic and stressful conditions in most participants of the educational process - how to overcome this in a very short time? etc. No country in the world has ever faced such a set of challenges in recent human history.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені М. Ярмаченка НАПН України
 
Date 2022
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732239/1/2022_%D0%97%D0%91%D0%86%D0%A0%D0%9D%D0%98%D0%9A%20%D0%A2%D0%95%D0%97%D0%98-289-294_%D0%A2%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Таранченко, О.М. (orcid.org/0000-0002-5908-3475 <http://orcid.org/0000-0002-5908-3475>) (2022) Key landmarks of transformation in the education of persons with special educational needs in the post-war period In: Освіта осіб з особливими потребами: виклики воєнного часу. Матеріали VІІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології Інститут спеціальної педагогіки і психології імені М. Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 289-294.