Record Details

Вивчення готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання в умовах реформування української школи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/732153/
https://www.apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/1460
 
Title Вивчення готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання в умовах реформування української школи
Study of the readiness of older preschool children for systematic education in the conditions of reforming the Ukrainian school
 
Creator Піроженко, Тамара Олександрівна
Карабаєва, Ірина Іванівна
Соловйова, Людмила Іванівна
Хартман, Олена Юріївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description На основі проведеного порівняльного аналізу теоретико-прикладних досліджень визначено, що готовність дитини до шкільного навчання - інтегративна характеристика психічного розвитку дитини, яка охоплює компоненти, що забезпечують її успішну адаптацію до умов і вимог школи.
Доведена актуальність проведеного дослідження в науковій, соціальній та практичній площині.
Схарактеризовано новітні підходи до діагностичної оцінки готовності дитини до шкільного навчання.
Показана новизна дослідження, яка полягає в здійсненні розробки, обґрунтуванні комплексного методичного інструментарію для здійснення оцінки готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування школи з урахуванням нових освітніх тенденцій компетентнісного підходу до оцінки її особистісного розвитку.
Розроблена діагностика готовності дитини до шкільного навчання: «Чарівні перетворення», яка базується на поєднанні педагогічних і психологічних методів дослідження, побудованих на взаємодії дорослого з дитиною з врахуванням досягнень провідної для дошкільного віку ігрової діяльності.
Відмічено, що основним критерієм обрано усталений прояв показників інтелектуальної, мотиваційної, емоційно-вольової зрілості дитини, що відбивається у величині статистично узагальнених і усереднених значень.
На основі опису у статті її основних компонентів зроблені розширені висновки в яких визначені і подальша робота з означеного питання.
The article presents some results of the scientific of the research diagnostic readiness of children for learning at school.
The newest approaches to the diagnostic assessment of a child's readiness for school were characterized.
There is shown the novelty of the research on this issue. In particular, it consists of the development, and substantiation of complex methodological tools for assessing the readiness of older preschool children to study in primary school in the period of the reformation of the school system, taking into account new educational trends of competence approach to assessing their personal development.
The diagnostic tasks were created. The “Magic Transformations" is a set of diagnostic testing actions for studying the child's readiness for school. This method combines pedagogical and psychological methods of examination. It is based on the process of interaction between an adult and a child.
The authors note that the main criterion of the current state of readiness of the child to study in primary school is the established manifestation of indicators of intellectual, motivational, emotional, and volitional maturity of the child, which is reflected in the statistically generalized and average values.
The obtained quantitative data will be considered as a reference point for the first approximation to predict the success of the child's future learning activities.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/732153/1/Pirozhenko%2C%20Karabaeva%2C%20Soloviova%2C%20Khartman.pdf
- Піроженко, Тамара Олександрівна (orcid.org/0000-0001-9822-4819 <http://orcid.org/0000-0001-9822-4819>), Карабаєва, Ірина Іванівна (orcid.org/0000-0003-4286-2103 <http://orcid.org/0000-0003-4286-2103>), Соловйова, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0003-3584-9779 <http://orcid.org/0000-0003-3584-9779>) and Хартман, Олена Юріївна (orcid.org/0000-0002-3380-4836 <http://orcid.org/0000-0002-3380-4836>) (2022) Study of the readiness of older preschool children for systematic education in the conditions of reforming the Ukrainian school Psychological journal, 2 (8). pp. 18-32. ISSN 2414-0023